بستری ۴۰۶ بیمار کرونایی در مناطق زیرپوشش علوم پزشکی مشهد/ علائم کرونا تغییر نکرده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۴۰۶ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه بستری هستند که از این تعداد ۱۰۷ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه تحت مراقبت‌های بالینی قرار دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسین بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۱۵۸ نفر بیمار حاد تنفسی بستری شدند که از این تعداد بیش از ۸۰ درصد از این بیماران بهبودی کامل پیدا کردند.

او افزود: در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت نتیجه آزمایش ۱۵ درصد بیماران بستری مشکوک به بیماری کرونا مثبت اعلام شد که این رقم در مدت ۸ تا ۱۸ خرداد به ۳۴ درصد افزایش یافت.
 
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که علایم بیماری کرونا در افراد مبتلا مختلف است، ادامه داد: این بیماری علاوه بر تنگی نفس، تب و بدن درد، با علایم مختلف دیگری همچون ضعف وبی حالی، مشکلات گوارشی و پوستی نیز همراه است و بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری رعایت اصول اولیه بهداشتی و خود مراقبتی است.
 

بیشتربخوانید:

 
علایم بیماری کرونا تغییری نکرده است
 
حمیدرضا نادری مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره تغییر علایم کرونا، گفت: علایم بیماری کرونا تغییر نکرده بلکه شناخت تیم درمان از این بیماری افزایش یافته است، زیرا از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا علایم گوارشی و پوستی وجود داشت.

او با بیان این که تصور نادرست بین عموم مردم جامعه رواج یافته که علایم بیماری کرونا تغییر کرده این در حالی است که علایم کرونا فقط شناخته‌تر شده، افزود: از ابتدا بیماران کرونایی علایمی مانند اسهال و ناراحتی‌های پوستی را داشتند، اما به دلیل ناراحتی حاد ریوی بیشتر تمرکز روی حل مشکلات تنفسی بیماران بود
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.