ساخت پروژه سینما امید بانه به زودی آغاز می‌شود

شهرستان بانه یکی از شهرستان‌های مهم در ساخت فیلم و دارای فیلم سازان مطرح در سطح کشور و جهان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در جلسه مشترک که با حضور سرپرستی شهرداری بانه، نمایندگان شورای اسلامی بانه، فرمانداری بانه و مسکن وشهرسازی استان و شهرستان و مدیرکل امور شهری استانداری برگزار شد، گفت: این اداره کل آمادگی لازم را برای ارائه تسهیلات و تأمین اعتبارات مصوب و همچنین کمک به ساخت پروژه سینمای امید بانه را دارد.

او افزود: سینما امید بانه که در حدود شش ماه پیش کلنگ احداث آن با حضور معاونت عمرانی استاندار، نماینده قبلی مردم شهرستان‌های بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار بانه زده شد قرار بود توسط شهرداری بانه احداث و در طول یک سال به اتمام برسد.

رستمی در خصوص مشکلات موجود در این پروژه اظهار داشت: لازم است شهرداری و شورای اسلامی شهر بانه اهتمام ویژه‌ای برای ساخت این پروژه هنری و فرهنگی داشته باشند، زیرا یکی از مهمترین مطالبات هنرمندان حوزه سینمای بانه داشتن سالن استاندارد برای نمایش فیلم است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به تاسیس شعبه انجمن سینمای جوانان در شهر بانه اظهار داشت: در شهرستان بانه با وجود سینماگران و فعالان عرصه فیلم سازی وظیفه داشتیم شعبه انجمن سینمای جوانان ایران را در شهر بانه تاسیس و راه اندازی کنیم.

او در بخشی دیگر از اظهارات خویش در خصوص لزوم داشتن سالن استاندارد نمایش فیلم در شهر بانه گفت: شهرستان بانه سال‌ها پیش دارای دو سینمای استاندارد بوده است متاسفانه هم اکنون فاقد یک سالن سینمای استاندارد است.

رستمی بیان داشت: در سال ۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفت که در شهر‌هایی فاقد سینما، سالن سینما امید را در آن‌ها احداث کند، ساخت پردیس سینمای امید بانه با ۵۷۰ متر مربع در راستای همین تصمیم وزارت متبوع است.

او با بیان اینکه مجری این پروژه شهرداری بانه است اظهار داشت: ۱۸ میلیارد ریال این اعتبار از سوی معاونت عمرانی وزارت کشور و سازمان برنامه بودجه تامین شده و مابقی اعتبارات توسط شهرداری تامین می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.