فرماندار اردبیل:

اعتبار برای تجهیز و راه اندازی کتابخانه‌های عمومی اردبیل اختصاص یابد

فرماندار شهرستان اردبیل گفت: اعتبار برای تجهیز و راه اندازی کتابخانه‌های عمومی اردبیل اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در اولین جلسه‌ی انجمن کتابخانه‌های عمومی اردبیل گفت: امید است با کمک استاندار اردبیل بودجه لازم برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل و راه اندازی بخش‌های تعطیل تخصیص یابد.

او با تاکید بر لزوم استمرار و پیوستگی مطالعه گفت: برای نهادینه شدن رفتاری مطالعه می‌بایست همه بخش‌های دولتی و نهاد‌ها به یاری و همکاری کتابخانه‌های عمومی بشتابند و با عمل به مسئولیت خود، نقش خود را در بهبود کتابخوانی ایفا کنند.

فرماندار اردبیل با اشاره به ضرورت کار فرهنگی برای ارتقای مطالعه مفید در بین قشر‌های گوناگون جامعه گفت: مطالعه و کتابخوانی باید به عنوان یک عمل نیک و عادت دایمی در میان عموم مردم رایج باشد.

امامی یگانه گفت: علیرغم محدودیت‌ها در تخصیص اعتبار باید از همه ظرفیت‌های بودجه فرهنگی و عمرانی بهره ببریم.

او همچنین با اشاره به لزوم عمل به قانون در همه بخش ها، بر بهره‌مندی کامل کتابخانه‌های عمومی از قانون نیم درصد درآمد شهرداری‌ها تاکید کرد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز افزود: در دوره مقابله با کرونا، با راه اندازی "پویش درخانه بمانیم و کتاب بخوانیم" تلاش شد جایگاه کتابخانه‌های عمومی اردبیل تقویت و به نقش اجتماعی و فرهنگی کتابخانه‌های عمومی عمل شود.

پروانه رضاقلیزاده استقبال عموم مردم از این ابتکار را چشمگیر توصیف کرد و افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی در نظر دارد با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های متنوعی را برای استفاده عموم مردم اجرا کند.

او همچنین اظهار امیدواری کرد: کتابخانه‌های عمومی بتوانند با همکاری آموزش و پرورش از ظرفیت شبکه شاد برای معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی در بین دانش آموزان استفاده کند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین خواستار عمل به قانون و اختصاص سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از شهرداری شد.

رضاقلیزاده با اشاره به مراقبت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در آماده سازی کتابخانه‌ها، اظهار امیدواری کرد با عمل به موازین بهداشتی به زودی شاهد بازگشایی کتابخانه‌های عمومی باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار