پروازهای فرودگاه رشت افزایش یافت

مدیر کل فرودگاه گیلان از افزایش پرواز خبر داد و گفت: ۸۰ درصد پرواز‌های برنامه‌ای این فرودگاه برقرار شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، غلامرضا کریم آقایی، مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: افزایش مسیر‌های پروازی در اولویت برنامه‌های فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت است و هم اکنون۸۰ درصد پرواز‌های برنامه‌ای این فرودگاه برقرار شده است.

او افزود: در حال حاضر پرواز در مسیر‌های تهران، شیراز، اصفهان، بندرعباس، تبریز، اهواز و عسلویه و مشهد در حال انجام است و پرواز‌های جزیره کیش هم به زودی برقرار می‌شود.

مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: پرواز‌ها در نیمه اول اردیبهشت ماه ۳۰ سورتی پرواز در هفته بود که هم اکنون به ۹۸ سورتی افزایش یافته است.

کریم آقایی افزود: مسیر‌های پرواز‌های یادشده از سوی شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، آسمان، کاسپین، کارون و ایرتور انجام می‌شود.

او گفت: اگرچه در راستای شکستن حلقه شیوع کرونا اغلب پرواز‌ها از سوی شرکت‌های هواپیمایی لغو می‌شد، اما فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در تمام مدت آماده پذیرش پرواز و یاری رسانی در بحران و عملیاتی بود.

مدیر کل فرودگاه استان گیلان افزود: با توجه به امکان لغو برخی پرواز‌ها بنا به صلاحدید شرکت‌های هواپیمایی توصیه می‌شود مسافران پیش از حضور در فرودگاه از طریق ۱۹۹ اطلاعات پروازی خویش را دریافت کنند.

کریم آقایی، با بیان اینکه علت لغو پرواز‌ها تصمیم شرکت‌های هواپیمایی بوده است، گفت: فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت فعال است و در راستای سلامت مسافران و کارکنان، ترمینال ها، ساختمان اداری و عملیاتی به صورت مستمر ضد عفونی می‌شود و هماهنگی لازم برای استقرار تیم بهداشتی بمنظور تب سنجی مسافران صورت پذیرفته است.

او تصریح کرد: پیش از کرونا تعداد ۱۰۲ سورتی پرواز داخلی در هفته از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد، کیش، تبریز، شیراز، اصفهان، بندرعباس، عسلویه و اهواز انجام می‌شد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.