درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تاحدودی از افزایش پایه حقوق کارگران راضی هستیم

تاجیک گفت: در حال حاضر میزان افزایش پایه حقوق کارگران مطابق با ماده ۴۱ قانون کار است و ما تا حدودی از این میزان راضی هستیم.

محمدرضا تاجیک نماینده کارگری در شورای عالی کار و رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متاسفانه میزان افزایش پایه حقوق کارگران دقیقا آن چیزی نبود که ما انتظار داشتیم.

او با بیان اینکه در شرایط فعلی با توجه به وجود کرونا فضایی برای اعتراض بیشتر وجود نداشت، گفت: میزان افزایش پایه حقوق کارگران در حال حاضر مطابق با ماده ۴۱ قانون کار است و ما تا حدودی از افزایش این میزان راضی هستیم.

تاجیک افزود: در این مسیر عده‌ای از نمایندگان کارفرمایی افزایش ۲۰۰ درصدی را مطرح کردند که با بررسی این میزان متوجه می‌شویم که این افزایش مبلغ اندکی است، اما گروه کارفرمایی مسئله را اینگونه مطرح می‌کند.

تاجیک بیان کرد: در حال حاضر این افزایش پایه حقوق و افزایش حق مسکن به میزانی نیست که کارگران بتوانند معیشت خود را سپری کنند و این مقدار مطابق با نرخ تورم افسار گسیخته کشور نیز نخواهد بود.

او با بیان اینکه هر جایی که بتوانیم نانی را به سفره کارگر بیاوریم تلاش خواهیم کرد، ادامه داد: وزیر کار در جلسه شورای عالی کار اعلام کرد با توجه به شکایت گروه کارگری به دیوان عدالت اداری و بررسی سازمان بازرسی کل کشور برای تشکیل جلسه شورای عالی کار تلاش کردیم در هفته‌های گذشته جلسه را برگزار کنیم، اما شرایط مهیا نشد.

این نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: شکایت گروه کارگری به دیوان عدالت اداری همچنان سیر قانونی خود را طی می‌کند، اما احتمال اینکه گروه کارگری در دیوان عدالت اداری رای بیاورند، بسیار کم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
چرااخه به باز نشتگان وام بادرصد کم میدن چرا بازنشته ها فروشگاه دارن گارگر نداره من نمی تونم برای دخترم جهازیه بخرم اگر برای ما هم فروشگاهی در نظر می گرفتن منم زن یک کار گر غم وغصه جهازیه نمی خورومبخدا دغ کردم با این همه گرونی درامد کم چکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۱:۳۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
پیامک بانک ها از ۱۰۰۰۰ت شده ۱۵۰۰۰ت.یعنی ۵۰ درصد افزایش اما حقوق کارگر با کلی جر و بحث ۲۶ درصد.خدا رحم کنه یکی دو ماه آینده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
توجه،،توجه قابل توجه کارگران
اول گفتن ۲۱درصد،،،بعد شد ۲۶درصد و۵درصد از پایه حقوق کسرشد،،،،خب یعنی همون ۲۱درصد
حالا چی میشه،،،،،،اولا همون ۲۱درصده،دوما،این ۵درصد که کم شده درتمام طول دریافت حقوق همیشه هر افزایشی که اعلام بشه ،ما ۵درصد عقبیم،،،،
اینطوری کلا گذاشتن سرمون،،،
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۵:۴۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
زیاد ذوق زده نشید // دولت یه شبه بنزین را میکنه 3000 تومن // قبض اب و برق و گاز را گرون میکنه // اخر کار یه چیزی هم بدهکار میشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
شما باید راضی باشی یا کارگر بیچاره
شمابیا باحقوق کارگری ببین دروز میتونی دووم بیاری
اقا زاده ها گار گر ی که نمیکنن همشون مدیر یا ریبس هستند
Iran (Islamic Republic of)
اا
۱۴:۲۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۲۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران خاطرنشان کرد: بازنشستگان ۳۰ سال کار کردند و حقوق آن‌ها نباید از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کمتر باشد، چراکه بازنشستگان به کمتر از این مبلغ راضی نمی‌شوند.!!! .
آخرین اخبار