جنگل‌های چند میلیون ساله بدون بالگرد اطفای حریق

هیچ بالگردی برای اطفای حریق در جنگل‌های چند میلیون ساله شمال کشور وجود ندارد.

موسوی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه ساری در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه حتی یک فروند بالگرد اطفای حریق در جنگل‌های شمال کشور وجود ندارد، گفت:با توجه به قدمت چندین میلیون ساله این جنگل ها، دولت برای شمال کشور حداقل امکانات اطفای حریق را باید اختصاص دهد.

او عمق فاجعه در آتش سوزی‌های اخیر در زاگرس را وحشتناک خواند و افزود: بهترین راه پیشگیری از بروز این حوادث است، اما پیشگیری بدون امکانات اتفاق نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید: وجود انبار باروت در جنگل‌های مازندران

موسوی با بیان اینکه یکی از راه‌های حفاظت از جنگل‌ها نصب سنسور‌ها در کریدور باد‌ها است، ادامه داد: برای نصب این سنسور‌ها که تولید داخل هم هستند نیاز به اختصاص اعتبارات است که هنوز محقق نشده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه ساری ادامه داد: نامه نگاری‌ها در این خصوص انجام شده است.

او در خصوص علت اختصاص نیافتن این اعتبارات گفت: مسئولان از نیاز‌های ما اطلاع دارند، اما می‌گویند بضاعت ما همین است.

موسوی این اقدام را نوعی کم توجهی به منابع طبیعی خواند و افزود: از همه ظرفیت‌ها حتی از نمایندگان مردم در مجلس برای حل این مشکل استفاده شد، اما هنوز اعتباری اختصاص نیافته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه ساری گفت: سازمان جنگل‌ها و مراتع ما را موظف کرده است تا برای شناسایی آفت‌ها و محلول پاشی در جنگل‌های منطقه پهباد خریداری کنیم که در حال اقدام است و در اولین فرصت به کار گرفته می‌شود.

او سطح جنگل‌های مازندران را یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: امسال آتش سوزی گسترده‌ای در متطقه گزارش نشده است.

موسوی ادامه داد: یک کارگر دامداری در بابلکنار به دلیل آتش زدن۲۴۰۰ متر مربع از اراضی جنگلی چند روز قبل دستگیر شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.