تب برفکی در تنگه کنشت کرمانشاه مشاهده شد

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : بیماری تب برفکی در بین دام‌های عشایر ساکن در تنگه کنشت کرمانشاه مشاهده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ روزبه محمودی سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : پس از دریافت گزارش های مبنی بر مشاهده علایم مشکوک و تب برفکی در میان دام‌های عشایر منطقه تنگه کنشت تیم های دامپزشکی شهرستان به منطقه اعزام شدند و پس از بررسی های لازم مواردی از ابتلا به این بیماری را رویت کردند.

او گفت : تاکنون موارد مثبت تب برفکی در چهار گله عشایر مشاهده شده است.

محمودی افزود: در روزی که دامپزشکان در حال انجام معاینات لازم در منطقه بودند هیچ تلفات ناشی از تب برفکی به ثبت نرسید با این حال نکات بهداشتی موردنظر و دستورات پزشکی به دامداران منطقه داده شد.

او با بیان اینکه علایم بیماری در میان دام ها شدت چندانی نداشت، گفت: عشایر مستقر در تنگه کنشت در فصل سرما واکسیناسیون لازم به منظور مقابله با تب برفکی را انجام داده بودند از این رو شدت بیماری در میان دام های آنان حداقل بود.

سرپرست اداره دامپزشکی کرمانشاه افزود: به منظور جلوگیری از انتشار بیشتر این بیماری کار واکسیناسیون در میان دام های نابالغ انجام خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: اطلاع رسانی در زمینه مراقبت، حفظ بهداشت دام، پیشگیری، رصد و پایش از بیماری تب برفکی، از سوی کارشناسان دامپزشکی شهرستان در دستور کار قرار دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون مشکل عمده ای در خصوص تب برفکی وجود ندارد و از هفته آینده نیز آغاز کار واکسیناسیون آبله را در دستور کار داریم.

محمودی با یادآوری اینکه قریب ۴۲ خانوار عشایری و روستایی در این منطقه سکونت دارند و واکسیناسیون آبله برای دام های آنان انجام خواهد شد، افزود: بیش از ۳۰ هزار راس دام سبک نیز در منطقه وجود دارد که از هفته آتی واکسیناسیون خواهند شد.

سرپرست اداره دامپزشکی کرمانشاه به اجرای گشت های بازرسی از اماکن بهداشتی، دامپروری ها و کشتارگاه ها در این شهرستان اشاره و افزود: شهروندان می‌توانند هرگونه مشکلات و بویژه تخلفات بهداشتی را با شماره تماس ۱۵۱۲ و پل ارتباطی سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار