چین: آمریکا برای اتهام‌زنی به ما شواهد خود را ارائه دهد

وزارت خارجه چین از سناتور آمریکایی خواست برای اثبات ادعایش مبنی بر آنکه پکن از تولید واکسن ویروس کرونا جلوگیری می‌کند، شواهد خود را ارائه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «هوا چون‌یینگ»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در گزارش روز دوشنبه خود در واکنش به صحبت‌های ریک اسکات، سناتور آمریکایی، از او خواست تا برای اتهاماتی که به چین می‌زند دلیل و مدرک ارائه کند.

روز گذشته ریک اسکات مدعی شد: «ما (آمریکا) ساخت واکسن کرونا را عملی می‌کنیم اما متاسفانه شواهدی در دست داریم که چین دارد تلاش می‌کند تا مانع ما شده و یا سرعتمان را پایین بیاورد.»

او همچنین مدعی شد چین نمی‌خواهد آمریکا نخستین کشوری باشد که واکسن را تولید می‌کند.

سناتور جمهوری‌خواه در ادامه سخنان خود گفت: «این واکسن برای همه ما مهم است تا اقتصاد خود را دوباره آغاز کنیم. چیزی که خیلی به آن اعتقاد داریم این است که یا انگلیس اول این کار را انجام می‌دهد یا ما. چین این واکسن را به اشتراک نخواهد گذاشت، اما ما قصد این کار را داریم.»

چین امروز به این صحبت‌ها واکنش نشان داده و هوا چون‌یینگ از اسکات خواست اگر اتهامی می‌زند برای آن شواهد و مدارک ارائه کند. 

در همین حال زمانی که در مصاحبه از سناتور جمهوری‌خواه آمریکا درخواست شد تا مدرکی برای ادعای خود درباره کارشکنی چین برای کشف واکسن مقابله با بیماری کرونا ارائه دهد از این کار امتناع کرده و گفت از جامعه اطلاعاتی آمریکا این اطلاعات را دریافت کرده است.

انتهای پیام/

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار