پارلمان عربی خواستار اقدام فوری سازمان ملل علیه تصمیم اشغالگرایانه تل‌آویو شد

پارلمان عربی از سازمان ملل خواست برای جلوگیری از اجرای طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی فوری اقدام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) در گزارشی نوشت: پارلمان عربی از شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواست اقدامات فوری و قاطعی برای جلوگیری از اجرای طرح الحاق به عمل آورند.

پارلمان عربی روز گذشته در نشست کمیسیون فلسطین به ریاست مشعل السلمی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، هر نوع طرح و اقدام کابینه اشغالگر رژیم صهیونیستی را برای الحاق زمین‌های فلسطینی محکوم کرد.

در این نشست که با شرکت عزام الاحمد، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش و کمیته مرکزی جنبش «فتح» و نائب رئیس کمیسیون فلسطین در پارلمان عربی، برگزار شد، آخرین تحولات قضیه فلسطین به ویژه قصد رژیم اشغالگر صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه غربی، دره اردن و شمال بحرالمیت به سرزمین‌های اشغالی بررسی شد.

پارلمان عربی رژیم اشغالگر صهیونیستی را مسئول حقوقی و سیاسی جان و سلامت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی دانست. گزارش‌هایی در دست است که نشان می‌دهد شماری از این اسرا در زندان‌های سرزمین‌های اشغالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

پارلمان عربی از سازمان ملل متحد خواست رژیم اشغالگر را ملزم سازد حقوق مشروع اسرای فلسطینی را بر اساس حقوق بین الملل و توافقنامه چهارم ژنو رعایت و آن‌ها را در زمان شیوع بلای کرونا آزاد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار