داستان یک سریال تکراری؛

نامزد اجاره‌ای‌ اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری؛ این بار با بازی علی لاریجانی

جریان اصلاحات امروز با چالش‌های بسیاری مواجه است و تصمیم سختی را باید برای انتخابات آینده بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، همیشه وقتی جریان ‌های مختلف به نزدیکی انتخابات می‌رسند تب و تابی درونشان به راه می‌افتد که باید نام چه کسی را به عنوان کاندید اصلی خود معرفی کنند. در این میان، اما امروز شاید حال جریان اصلاحات کمی ملتهب‌تر از سایر جریانات باشد؛ چرا که برخی‌ها معتقدند انتخاب هایش در سال‌های ۹۲ و ۹۶ آنطور که باید و شاید نتوانست توقع هواداران این حزب را برآورده کند و امروز باید کمی دقیق‌تر خود را آماده ورود به انتخابات ۹۶ کند. از همین رو شاید بد نباشد که به انتخاب‌های گذشته جریان اصلاح طلب نگاهی بیاندازیم.

فرش قرمزی که عارف برای روحانی پهن کرد

خرداد ماه سال ۹۲ بود که چهره‌های مختلف خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کردند و در نهایت ۸ نفر کاندید اصلی باقی مانده بودند که تنها یک نفرشان متعلق به جبهه اصلاحات بود و او کسی نبود جر محمدرضا عارف.

داستان نامزد اجاره‌ای‌ اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری؛ این بار با بازی علی لاریجانی

چهره‌ای شاخص و پر سابقه در میان این جریان که حضور در دورهٔ دوم ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به او آوازه بسیاری بخشیده بود و حال تقریبا بسیاری اطمینان داشتند که اگر کسی از سوی جریان اصلاحات بخواهد راهی پاستور شود، قطعا کسی جز او نخواهد بود اما داستان جور دیگری رقم خورد.

عارف چهار روز قبل از برگزاری انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲، انصراف خود از کاندیداتوری ریاست جمهوری را به دلیل «تمکین از اجماع» اعلام کرد. او در وبگاه خود نامه‌ای را از محمد خاتمی در مقام رهبری اصلاحات دریافت کرده که در آن خاتمی ادامه حضور او را در صحنه انتخابات مصلحت ندانست و به این دلیل او با توجه به نظر صریح خاتمی و تجارب انتخابات دو دوره گذشته ریاست جمهوری، انصراف خود را از ادامه رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرد.

نامزد اجاره‌ای‌ اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری؛ این بار با بازی علی لاریجانی

اگرچه او با صراحت انصراف خود را به حمایت از حسن روحانی پیوند نداد و حتی سخنگوی ستاد او ضمن اعلام پایان کار ستاد‌های عارف گفت که او به نفع هیچ نامزدی کنار نرفته است، ولی حقیقت این بود که حال آرای عارف به سبد رای روحانی ریخته شده و طبیعتا شانس او برای پیروزی در انتخابات بیشتر شده بود.

قربانعلی قائمی فعال اصلاح طلب در گفت‌و‌گو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح این موضوع گفت: زمان انتخابات ۹۲ در جمع بندی دوستان به این نتیجه رسیدند که آقای روحانی شانس بیشتری در برابر رقبا دارد و به همین علت عارف کنار رفت. موضوعی که البته مشابه آن در انتخابات ۹۶ هم تکرار شد.

نامزد اجاره‌ای‌ اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری؛ این بار با بازی علی لاریجانی

ماجرایی که تَکرار شد

در انتخابات ۹۶ بود که اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی که از همان ابتدا دارای گرایش اصلاح‌طلبی بود و از مؤسسان حزب کارگزاران سازندگی هم به‌شمار می‌آمد به عنوان کاندیدای پوششی وارد عرصه رقابت شد، لقبی که البته خودش آن را هرگز نپذیرفت و حتی در پاسخ به انتقاد‌ها گفته بود، من از استانداری تا معاون اول ریاست‌جمهوری را طی کرده‌ام؛ چرا نباید رئیس‌جمهور شوم؛ جهانگیری حتی در ششم اردیبهشت ۹۶ در حیاط هیئت دولت به خبرنگاران گفت که اهل انصراف نیست و با رد پوششی بودنش گفت که دوست دارد رئیس‌جمهور شود! اما سرانجام در روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت به نفع حسن روحانی کناره‌گیری کرد و این دومین باری بود که یکی از اشخاص مطرح جریان اصلاحات به نفع یک کاندید اجاره‌ای کناره گیری می‌کرد.

داستان نامزد اجاره‌ای‌ اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری؛ این بار با بازی علی لاریجانی

 قربانعلی قائمی فعال اصلاح طلب در گفت‌و‌گو با  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره گفت:  یک قانون نانوشته در این کشور وجود دارد مبنی بر اینکه هر رئیس جمهوری باید دو دوره بر سر کار باشد؛ در نتیجه همه می‌دانستند که آقای روحانی بر اساس این قانون نانوشته باید دو دوره رئیس جمهور شود و موضوع بعد هم این است که اگر قرار باشد واقعی و منطقی تصمیم بگیریم باید بپذیریم که وقتی رئیس جمهوری زمینه‌های کاری خود را فراهم و تیم کاری خود را انتخاب کرده و برنامه ها را در دست اجرا دارد، عقل و منطق به ما حکم می‌کند که بر اساس منافع ملی میدان را برای ادامه کار او فراهم کنیم تا در یک دوره ۸ ساله کارنامه خود را کامل ارائه کند.

اما محمدحسن قدیری ابیانه فعال سیاسی در این باره می‌گوید: جهانگیری معاون روحانی بود و جرات این را نداشت که در برابر او بایستد و او صرفا وارد عرصه نامزدی شد، برای اینکه ضربه گیر روحانی شود.

نامزد اجاره‌ای‌ اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری؛ این بار با بازی علی لاریجانی

حال سال‌ها از آن روز‌ها می‌گذرد، عملکرد ناموفق دولت تدبیر و امید کار را به جایی رساند که جریان اصلاح طلب به کل منکر حمایت خود از روحانی شده و حتی پروژه عبور از او را کلید زده؛ اما این تمام ماجرا نیست، جریان اصلاح طلب امروز در حالی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ آماده می‌کند که بسیاری از شخصیت‌های این گروه از نامی به عنوان کاندیدای اصلی خود استفاده می‌کنند که هیچ ارتباطی به این آنها نداشته و عجیب ذهن‌ها را به یاد اتفاقات سال ۹۲ و ۹۶ رهنمون می‌کند.

نامزد اجاره‌ای‌ اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری؛ این بار با بازی علی لاریجانی

اما این نام آشنا کسی نیست جز علی لاریجانی که حدود دو دوره به عنوان فردی اصولگرا وارد مجلس شد؛ چهره‌ای که همواره در لیست اصولگرایان حضور داشته و  در انتخابات ۸۴ ریاست جمهوری و ۸۶ مجلس شورای اسلامی هم با حمایت این حزب کاندیدا و انتخاب شده بود. به طور قطع اگر قرار باشد لاریجانی با حمایت از اصلاحات در انتخابات روی کار بیاید باز هم داستان تکراری نامزد اجاره ای را برای اصلاحات رغم خواهد زد. حال سوالی که برجا مانده این است که آیا اصلاح طلبان بازهم به سراغ کاندیدی اجاره ای از جریان رقیب خواهند رفت؟

داستان نامزد اجاره ای؛ این بار با بازی علی لاریجانی

احمد شریف عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان در گفت‌و‌گو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان باز هم به سراغ کاندیدی اجاره ای از جریان رقیب خواهند رفت گفته است: معتقدم دیگر اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیدند که اگر قرار است که کاندیدایی برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کنند، حتما باید شناسنامه اصلاحات داشته باشد و سابقه روشن و شفافی در گذشته داشته و معتقد به اصلاح‌طلبی باشد تا در صورت احراز پست ریاست جمهوری برنامه‌های اصلاح‌طلبان را اجرایی کند.

نامزد اجاره‌ای‌ اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری؛ این بار با بازی علی لاریجانی

او ادامه داد: واقعیت این است ائتلافی که در سال ۹۲ شکل گرفت باعث شد که دو دوره حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی از جریان اعتدال رئیس جمهور شود، در حالی که هیچ یک از انتظارات اصلاح‌طلبان را برآورده نکرد؛ بلکه صدمات بسیاری هم بر سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان وارد کرده و ریزش بسیاری در بدنه اصلاح‌طلبان اتفاق افتاد. پس بعید می‌دانم افرادی که اجتناب می‌کنند از اینکه بگویند اصلاح طلب هستند یا اینکه گذشته شان طوری بوده که وابسته به این جریان نبودند، جزو گزینه‌های اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده ریاست جمهوری باشند.

اما یدالله طاهرنژاد در این باره گفته بود: «اگر به این نتیجه برسیم که امور زندگی و معیشت مردم با حمایت ما از آقای لاریجانی بهتر می‌شود، احتمال دارد که اصلاح‌طلبان از آقای علی لاریجانی حمایت کنند. هر کس بتواند کشور را به درستی اداره کند، ما مخلص او هستیم». در سال ۹۸ هم محمد عطریانفر گفت: «درباره آقای لاریجانی باید این را در نظر داشت که شرایط او نسبت به سال ۸۴ در کل فرق کرده است؛ به ‌هر حال تجربه سه دوره ریاست مجلس کافی است تا او به‌عنوان یکی از نامزد‌های اصلی و شاخص انتخابات ۱۴۰۰ مطرح شود».

نامزد اجاره‌ای‌ اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری؛ این بار با بازی علی لاریجانی

 قربانعلی قائمی فعال اصلاح طلب در گفت‌و‌گو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید شخصا به عنوان یک فرد عادی باید بگویم که با شرایطی که برای برادران لاریجانی وجود آمده آن‌ها امروز مهره‌های سوخته محسوب می‌شوند و هر کسی روی آنها سرمایه گذاری کند، قطعا نتیجه‌ای جز باخت عایدش نخواهد شد.

حسین کنعانی مقدم فعال اصولگرا هم در گفت‌و‌گو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره گفته است: آقای لاریجانی همواره در میان اصولگرایان رای داشته و اگر قرار باشد  به سمت اصلاح طلبان برود همین رای اندک خود را نیز از دست خواهد داد؛ به بیانی دیگر حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی مرگ سیاسی لاریجانی است.

نامزد اجاره‌ای‌ اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری؛ این بار با بازی علی لاریجانی

قطعا جریان اصلاحات امروز با چالش‌های بسیاری مواجه بوده و تصمیم سختی را باید برای انتخابات بگیرد، حال باید دید که آیا اصلاحات تجربه سال‌های دور خود را مجددا تکرار کرده یا به رویکردی تازه روی آورده و از شخصیت‌های دورن خود استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

فاطمه تورانلو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۱ ۱۵ تير ۱۳۹۹
مردعمل و کسی که درهرقسمتی بوده تحول ایجاد کرده و پاکدشت بوده واگه بیایه رای میاره به نفع ملت هم هست واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
فقط دکتر احمدی نژاد.رای بختیاریها ی مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۱۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
مردم از خواب بیدار شدن
مطمئنا از کابینه حسن روحانی کسی بیاد برای نتخابات
مسخرش میکنن و ...
آخه یه ضربالمثل خوب داریم که فکر میکنم
برای این زمان گفتن :
( مار گزیده از ریسمون سیا و سفید میترسه )
من که به شخصه اگه احمدی نژاد بیاد خودم که هیچ ده نفرو با خودم پای صندوقا میبرم
مطمئنم که نظر خیلیا اینجوریه
خدا نکنه که اخبار اعلام کنه 10 درصد پای صندوقای رای رفتن
اگرم که خدای ناکرده دکتر احمدی رد صلاحیت بشه
میشینم خونه تخمه میشکنم ! همین ...
Singapore
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اون وقتی که ظریف می خواست بره با ترامپ گفت وگو کنه تا وضع مردم خوب بشه همین اصولگراها بودن که نذاشتن این اتفاق بیفته. اونا خودشون مقصر همه چی هستند!
Iran (Islamic Republic of)
z
۱۲:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ما دیگه هرگز با آمریکا مذاکره نمیکنیم میفهمی هرگززززززززز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
چقدرم مذاکره و برجام زندگی ما رو بهتر کرد!! جلوی واردات و اختلاس ها رو بگیرن همه چی درست میشه
Sweden
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
پرنده !الان مذا کره هم کردن قرار داد هم نوشتن شما خواب ب.دی؟ چقدر وضع بهتر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
مذاکره که کردن نتیجشم دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
یعنی هنوز هم آدم هایی پیدا میشن که فک کنن مذاکره با آمریکا مشکل مارو حل میکنه مگهه مذاکره نکردن آخرش چی شد
Germany
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
کارنامه اصلاح طلبان با این وضعیتی که برای ملت رقم زد با نمره منفی برای همیشه از دل مردم رخت بر بست
Singapore
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
برای همیشه نه شاید برای مدتی.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۰:۲۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
لاریجانی 10 سال رئیس صداوسیما بود ببینید نتیجه چه شد؟خداکند که رئیس جمهور نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
در ایران فقط این۳۰ یا ۴۰ انگار شعور مدیریتی دارند بقیه نمی فهمند
Singapore
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
۳۰ ۴۰ چیه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
فتاح یا ستاری
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۹:۵۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
من که اگه اقای احمدی نژاد نیاد شرکت نمیکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
آقا دستت درد نکنه تو این 12 سال که رئیس مجلس بودی واااااقعاً خیلی زحمت ما رو کشیدی انشا الله تو شادیات جبران کنیم ! اما تو رو خدا به خاطر ما ملت نمی خواد دوباره خودت رو تو زحمت بندازی . برو داداش کمی استراحت کن . بزار یکی دیگه رئیس جمهور بشه . لطفاً
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اگه بیاد فقط خودشو کوچیک کرده
Singapore
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
کشور نیاز به اصلاح داره. ما یه آدم معتدل می خواهیم فرقی هم نمیکنه اصولگرا یا اصلاح طلب باشه فقط معتدل باشه بتونه درست حرف بزنه از امور بین المللی مثل آقای ظریف چیزی حالیش بشه. نه اینکه مثل تندروها و افراطی ها طوری حرف بزنه فرداش قیمت دلار و همه چی بره بالا بعد گند بزنه تو مملکت. تندروها اصلا طرز صحبت کردن بلد نیستن هرچی از دهنشون درمیاد میگن بدون اینکه موقعیت کشور در نظر بگیرن از تیر تفنگ بگیر تا بمب اتم هسته ای . احمدی نژاد و جلیلی یه نمونه از اوناست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
آره دقیقا مثل دولت فعلی که معتدل هستن و همه چی هم خوبه و کسی هم مثل ظریف در این دولت هست که خیلی حالیشه و زبون دنیارو بلده و قیمت دلار و بقیه چیزا هم 5 برابر و 10 برابر نشده .... بابا خیلی روتون زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ایـرانـی وطـن پـرسـت
۱۹:۴۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
از کـمـپ تـرک اعـتـیـاد آلـبـانـی چـه خـبـر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Singapore
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
تندروها و افراطی ها جلوی پیشرفت دولت گرفتن. متاسفانه خیلی از همین تندروها پافشاری کردن نذاشتن ظریف بره با پرزیدنت ترامپ گفت وگو کنه تا وضع مملکت خوب بشه
Singapore
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
وقتی میشنوم قراره تندروها بیان قدرت به بدترین سناریوها پی می برم خروج از NPT و خروج از برجام خروج از معاهدات بین المللی و حمله به آمریکا حمله به اسرائیل حمله به اروپا حمله به جهان و... . آخرش چی؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
لاریجانی مهره سوخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
این سری احمدی نژاد بیاد خیلی ها لو میرند که چه کردند و خیلی ها ماست شون کیسه می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اگر احمدی نژاد نباشه کمتر از 20 درصد شرکت کننده خواهیم داشت توی شهرستان ما احمدی نجات بیش از 70درصد حامی دارن خدا نگهدارش باشه انشاالله
Germany
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا
-
ایرانی
۱۵:۴۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
لاریجانی خدا کند که بیایی،واقعاً جات بعنوان رقیب آرای باطله خالیه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سرکارخانم تورانلو، نویسنده محترم این خبر: واژه (تَکرار) که با تاکید بر فتحه روی ت نوشتی، اشتباه است و درست آن (تِکرار) است. خوب است قبل از نوشتن ابتدا اصول نگارش را یاد بگیریم و کمی با کتب مرجع و کتاب های با ارزشی همچون فرهنگ دهخدا آشتی کنیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
کنایه به تکرار کردن خاتمی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
تِکرار از آرایه‌های ادبی است که به معنی دوباره یا چندباره آوردن واژه‌ای است.ولی تَکرار می‌کنم یک کارزار سیاسی بود که پس از پیام سید محمد خاتمی برای دعوت مردم به منظور شرکت در دوازدهمین دورهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۶) شکل گرفت
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۵:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
آره خدایش مجلسی که واسه مردم و کارگران بدبخت بود آباد کرد
اینبارم نوبت دولت یا ریاست جمهوری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
هر دم از این باغ بری می رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
با این درود بر خاتمی و سلام بر روحانی گفتناتون نابود شدیم
دور اصلاحات خط بکشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خدا لعنت کند همه ی کسانی ک خلاف آرمانها وپیروزی کشورومردم عمل میکنند.سالی ک نیکوست از بهارش پیداست.از اولش بادروغ ودغل به خواستشون میرسن آخر کار معلوم چی پیش میاد.ناگفته نماندمردم هم بی تقصیر نیستن ک چشم بسته به همچین کسانی رای میدن.مردم باید در انتخابات بصیرت داشته باشن.خواهشا انتشار بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
امیدوارم مردم با چشم باز انتخاب کنن . بعدها نشه مثل این دولت بی لیاقت و ناکارامد.
Singapore
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ما که اصلا تو انتخابات شرکت نمی کنیم چه برسه به اینکه بخواهیم به کسی رای بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
شماکه میگید رای نمیدیم بالاخره یکنفر انتخاب میشه. پس بهتر ه با بصیرت باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
موقع انتخابات سر وکلتون باز پیدا میشه مطمئنم
Singapore
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ما یه آدم معتدل می خواهیم. یا اصولگرای معتدل میانه رو یا اصلاح طلب. ما آدم تندروی افراطی جنگ جو نمی خواهیم.
Netherlands
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اعتدال.میانه رو.(معتدل یعنی بچه شمال باشه یه جای خوش آب وهوا)
Germany
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
وزارت رفاه درخصوص یارانه‌ها موفق نبوده چون اکثر که نیاز به یارانه ندارن میگرن درخصوص ریاست جمهوری فقط آقای احمدی‌نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
از لاریجانی متنفرم
هر کس که رهبر در سخنانش به ویژگی های او اشاره کند رای میدهم
مثل دوره قبل و رئیسی
Netherlands
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
آزموده را آزمودن خطاست. آدم عاقل ازیه سوراخ دوبارگزیده نمیشه.امیدواریم یه شخص انقلابی وسیاسی واقتصادی وفرهنگی شجاع ونترس .ودلسوزمردم ومملکت بیادرئیس جمهوربشه همه کسانی که نام برده شد.بدرداین مردم خسته ازوعده های توخالی که داده شد وعملی نشد.خسته شدن.جوانان دهه شصت کجاهستن؟نابودشدن ازبین رفتن زندگیشون فنارفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ما دهه شصتیا که اصلا از نظر مسئولین جز امار کشور محسوب نمیشیم بلکه علت مشکلات مملکت هستیم از ما که گذشت امیدوارم برای نسل های اینده کشور شرایط خوب بشه
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر
۱۴:۱۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
شک نکنید اگه لاریجانی بیاداوضاع بدتر میشه ولی بهتر نمیشه /فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اقای لاریجانی فکر ریاست جمهوری را از سرتان بیرون کنید

اقای لاریجانی فکر ریاست جمهوری را از سرتان بیرون کنید
اقای لاریجانی فکر ریاست جمهوری را از سرتان بیرون کنید
اقای لاریجانی فکر ریاست جمهوری را از سرتان بیرون کنید
اقای لاریجانی فکر ریاست جمهوری را از سرتان بیرون کنید


مردم هر چه بدبختی می کشیدند بیش از 90در صد ان از دست شما لاریجانی ها میکشند .................
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۳:۳۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام این لاریجانی ها دست از سر ملت برنمیدارن .مطمئنم ترامپ دوره بعد هم رای میاره .باید برای مقابله با امریکا یک فرد تازه نفس ومحکم وازطبقه محروم باشه .افراد شل وتسامح کار ومشکوک وطرفدارسرمایه داری مثل عارف وخاتمی ولاریجانی بدرد اینکار نمیخورن .
Singapore
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ولی فرد تندرو افراطی نمی خواهیم!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
لاریجانی یه قانون رو نتونست اجارایی کنه. بعد میخواد مملکت رو اداره کنه. هیچ کس رای نمیده خیالتون راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
این کشور یکی مثل سید بزرگوار،محبوب دلها جناب آقای خاتمی (صلوات) رو میخواد تا به دوران طلایی برگردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
گفتنش هم اصلا درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ایول داری
Iran (Islamic Republic of)
خداییان
۱۵:۰۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اینهاتاریخ گذشته هستندبفکریک مردباشیدتااقتدارایران را حفظ کند
Germany
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
منظورتون از دوران طلایی سالهای ترویج فحشاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
چقدر نابودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
واقعا آدم شک میکنه به حافظه تاریخی شما، انشاالله خدا بهت بصیرت بده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۴۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
علی برکت الله
Germany
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
با چه رویی می خواد نامزد بشه. هر بلایی تو مجلس سرمون آورد بسته دیگع
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۱۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
روحانی کاری کرد که مردم به یارانه نیازی نداشته باشند.البته یک جور دیگه. اون قدر گرونی ایجاد کرد که 45500 تومن جلوی اون هیچی نباشه و مردم بهش بی نیاز باشن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
این خاندان بلد نیستن با دو نفر تو دنیا صحبت کنن! کلاسشون خیلی پایین تر از اونی هست که بخوان نماینده یک کشور برای دنیا باشن! شمارو بخدا جوی درست کنید که این خانواده دست از سر این نظام بردارن و هرچه تا امروز از سفره این کشور برداشتن رو جمع کنن برن بیرون! دیگه حتی به دیدنشون تو تلوزیون هم حساسیت پیدا کردم.
Iran (Islamic Republic of)
zahra
۱۲:۵۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
وطنم پاره تنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خدا نکند که مردمان مصطلح به اصلاح طلب اینقدر که دگه عقل نداشتند که بیش از سی سال. حاکم بودند بجز رنج و عذاب برای ملت چیزی نداشتند.... فردی مثل علی لاریجانی
را کاندید ریاست جمهوری کنند .. البته ملت ایمانی به فرد معروف به ۲۰ دقیقه راینخوهند داد.. .. ولی واقعا این ادمای
۲۰ دقیقه ای به چگونه روبروی ملت بنشینن و از عدالت و برابری حرف بزنند ، در حالیکه خودشان تا سر درمال ومنال غرقند ...... خدایا تو شاهد باش که ما گفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
لوک خوش شانسم آرزوست!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
از کسی که برجام رو در 20دقیقه به زور به تصویب رسوند چه انتظاری داری .اگه لاریجانی توی انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنه دقیقاً میفهمه که مردم چقدر از اون بیزار شدند!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بفرمایید لاریجانیها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مردم نیاز دارند به کسی که آگاه و عالم و دانشمند و وطن پرست و پاکدست پیشینه و سوابق علمی و عملکرد درخور تحسین و به تمام معنا و توجه به ایرانی آباد و پیشرفته و قدرتمند و در کل جوان و پرتوان بوده و به تمام امور رسیدگی کرده و در مقابل هر ناهنجاری و فاسد ایستاده و ترسو نباشه. و ایرانی سربلند و روپا خودش رو رقم بزنه . فعلا هیچ گزینه ای در خور این مقام مطرح نیست و طرح این اشخاص فقط وقت تلف کردن بود.
Iran (Islamic Republic of)
ایـرانـی وطـن پـرسـت
۱۷:۳۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
درود بـه شـرفـت حـرف دلـم رو زدی.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
یه بزرگی فرمود // امریکا و شوری مانند دو لبه قیچیی هستن که در ظاهر با هم متضادن ولی برای قطع یه ریشه بحرکت در میایند // البته این حرف را موقعیی زد که شوروی هنوز تجزیه نشده بود // یاد اصلاح طلب و اصولگراها افتادم // هیچکدامشان پخی نیستن فقط باند بازیهای خودشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
کشور به یه ادم انقلابی و پرانرژی و سیاس نیازمنده نه یه مشت پیر خسته و کیسه دوخته که بچه هاشون انوور دنیا حال میکنن و خودشون تو ویلاهای شمال تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
لاريجاني مجلس را نتوانست اداره كند ، ميخاد كشور را اداره كند ....
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اصلا مسعله اداره کردن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مگه قرار مدیریت بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ما با آدمای دولت روحانی و اطرافش بهشتم نمی ریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
آخه عزیزم روحانی و آدماش از اسلام و دین و... چیزی فهمیدن که بخوان برن خدای نکرده به بهشت؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
منظورش اینه که وعده هاشون برامون بی ارزشه دیگه فریب نمی خوریم دیگه باور نمی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مملکت مال برادران لاریجانی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
لاریجانی جان تورو خدا دست از ریاست بکش بدبختر از این نکن کشور را ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام بر رئیس اصلاحات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
لیبرال های ترسو هم از مملکت پول می گیرند هم از دشمن، همش فکرخود و منافع خود و حزب خود هستن، نه مردم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
درود
Germany
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
به نظرم باید از اطلاعات سپاه و برداران جوان تر وطن پرست تر برای این پست بگذارند . این همه قدرت داشتند هیچ کاری نکردند!
این آدم ها وقت بازنشستگی شون هست
Netherlands
محمد315
۱۲:۰۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اینطوری پیش بریم همه باید با هم دعا کنیم
خدایا یه یوزارسیف برسون برامون و مارو از دست این اصلاح طلب و اصولگرا خلاص کن
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۱۱:۵۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اگه رییس جمهور شد اونوقط حرفهای احمدی نژادو درک می‌کنیم خودشو کشت که ثابت کنه برادران لاریجانی حلقه قدرتی رو شکل دادن و هر کاری بخوان انجام میدم ولی شاید بالا دستیا هم نخواستن یا نتونستن جلوشون در بیان درود بر احمدی نژاد که با بیست میلیون خانه دارم کرد انشاا.. دوباره بیاید و باز جلوی قلدرها قد علم کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ایشالا که بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
چقدر بنده خدا گفت کسی گوش نداد مثل خیلی از حرفای دیگش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
آخه می دونی احمدی نژاد از سر دلسوزی برا مردم همش کار افشاگری می کنه تا حق مردم رو بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
زنده باد احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
درود برشرفت و بیشتر درود بر شرف دکتر دلها، دکتر احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۳:۲۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
فقط دکتر احمدی نژاد میتونه دست اینارو روکنه .
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۳:۲۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ترامپ متاسفانه دوباره رای میاره .فقط احمدی نژاد از پسش برمیاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
تا هفت پشتشون پول جمع کردن ولمون کنن تو رو خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بهتره بساطشو جمع کنه بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ما به این آدم رای نمی دیم به هیچ وجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
پس کدام ... به این ها رای داده و سوار شدن حالا هم پیاده نمی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
لاریجانی بیاد وضعیت رو جهنمی تر از این می کنه
ایشالا رای نیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اصلا حرفشم نزنین ۱۲ سال با برادراش حکمرانی کردن دیگه بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
لاریجانی نه نه نه بسه دیگه هرکس به لاریجانی رای بدهد
خیانت کرده خیانت خیانت
فقط اقای ریسی یا یک سپاهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اتفاقا خوبه بیاد . اینجوری قدر روحانی رو میفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
قدر روحانی
صد سال سیاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
با لاریجانی تا جهنم بعدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
توروخدا پا درمیونی کنید نیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
برادران لاریجانی همیشه از پشت به مردم خنجر زدن الان که رییس جمهور شه اخرازمان میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خوفه دیگه به ظهور منجی دو عالم نزدیک تر میشیم فقط فشار های اقتصادیش یکم درد داره
Iran (Islamic Republic of)
Saber
۱۱:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
درود بر احمدی نژاد که هرچی حرف حق بود خودش زد
Singapore
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
آهان اونی که ایران را به انزوای سیاسی کشاند و طرح بدرد نخور مسکن مهرش مارو بیچاره کرد. تندروی افراطی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اگه مسکن مهر بدرد نخور بود دولت فعلی کپی اون رو اجرا نمیکرد همون طرح از افزایش شدید قیمت مسکن جلوگیری کرد و به خاطر وقفه در تولید الان قیمت ها جهشی شده
Iran (Islamic Republic of)
Zzzz
۱۱:۱۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
این دولت به یه پاسدار نیاز داره
Germany
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اره سپاهی باید مدافع مردم و انقلاب باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
قدرت نظامی یعنی دیکتاتوری و تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ای ول
Iran (Islamic Republic of)
Mmm
۱۱:۰۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
توجه کردین رسانه های داخلی فقط میتونن از اصلاح طلبا صحبت کنن و اصول گرا هارو خط قرمز میدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
آیا اصول گراها رئیس دولت و عامل بدبختی مردم هستند؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۱۰:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
وقت آقای رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اون موقع که بایدچشمامون بازبود خواب بودیم و8سال درجازدیم وخون دل خوردیم حالا دیرنیست؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مردم فراموش نمیکنند که این آقای لاریجانی یکی از عوامل گران کردن بنزین بود هیچکس به ایشون رأی نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خودش تمام مدرک های تحصیلی رو در دوران خدمت گرفت و همه را هم با بالاتری حقوق نجومی اعمال کرد ولی برای کارمندای دیگه تصویب کرد فقط یک مدرک در دوران خدمت قبول بشه


خدا از سر تقصیرش نگذره
ادم .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
دیگه خسته شدیم ازاین همه بی عدالتی وبی انصافی همتون برید تامایه کمی نفس بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
به نظرم کامنتا رو بخونه خود به خود قانع میشه که نباید بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
به این کامنت ها نمیشه استناد کرد چون این افراد اکثراً اصولگرا هستند .و یک طرفه همیشه به منبر می روند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
پر رو تر از این حرفان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اونوقت میگن بالا تر از سیاهی رنگی نیست
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۰:۴۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
نه غمی نیست اگر گرگ بیابان دیدیم

کانچه از گرگ ندیدیم ز چوپان دیدیم

شیخ را در صف خوش خدمتی خان دیدیم

ما از این فرقه نه یک چند؛ هزاران دیدیم

به سر مرتع "خان" آب جوی ما را برد

"کدخدای" ده ما آبروی ما را برد

چشم امید به بیگانه نمی باید داشت

این نهالیست که در آب نمی باید کاشت

دزد این قافله را دوست نباید پنداشت

شیخ من! فاجعه را خیر نباید انگاشت

گرچه دیروز به تدبیر تو دلخوش کردیم

باید از نیمه ی این راه خطا برگردیم

الغرض غصه ی ما از پی تقصیر خودیست

این همه کشته در این معرکه از تیر خودیست

شاهد فقر من اینک شکم سیر خودیست

این همه نکبت ما حاصل تدبیر خودیست

دل سپردن به ندای تو غلط بود غلط

رای دادن به صدای تو غلط بود غلط

هر که در خیل تو بوده به طریقی خورده

از سر سفره این خلق نصیبی برده

همه از کودک و از پیر و جوان :دلمرده...

گل امّید در این خاک چنین پژمرده؟!

چندسال است که ما عید نداریم، برو ...

ما به تدبیر تو امّید نداریم، برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
زنده باد اصلاحات.
اصلاحات همیشه بوده و به کوری چشم بدخواهان خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۰:۵۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
زنده باد عدالت.
امام خامنه ای همیشه بوده و به کروی چشم بدخواهان خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۱۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
صلاحات چه کاری کرده است مثلا آن ها راذکر کن ببینم مثلا اگر لاریجانی مملکت گل و بلبل میشود نه این اصلاحات خیانت های زیادی کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اصلاحات به سمت چی . به سمت امریکا و اروپا انها که از هجوم یک لشکر میکروسکوپی جایگاهشان معلوم شد . هنوز بدنبال اصلاح به سمت انها هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
درود بر اصلاح طلبان
Germany
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
نه اصلاحات نه اصول گرا
فقط یک فرد خداترس واقعی بیاد واسه مملکت کار کنه نه واسه جیب خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
تازه داشتیم امیدوار میشدیم روحانی بره نفس بکشیم این یکی از کجا پیداش شد؟
Singapore
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بهتره بگی تازه داشتیم امیدوار میشدیم روحانی بره یه گشایشی تو جیب ما بشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
13:42
مشخصه این یه سال سخت بهت میگذره نکنه سفره ای که سرش نشستی داره جمع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۰:۴۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اگر روحانی بعد از اتمام ریاست جمهوری بدلیل خیانت در امانت و آرا مردم و عقب نگه داشتن کشور محاکمه نشد باید به قوه قضائیه هم شک کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
منتظر باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
حالا باید منتظر محاکمه باشیم ...
Singapore
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
محاکمه کنیم به خاطر اینکه دو سه قرون تو جیب جنابعالی کم رفته!
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۰:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اقای لاریجانی یک نگاهی به مسافرت کاریش به کرج و طرز برخورد مردم کرج را ببینه کل ایران را با اون بسنجه بعد زحمت امدن به خودش بده.البته قبل از اینکه اقا حکم بزنند برای ایشون که بره نظام مصلحت .خودشون فرمودند که خسته شدم می خواهم به کار خودم یعنی تدریس برسم.اما انگار هنوز خسته نشده البته پست و مقامهای با مقام نه تنها کسی را خسته نمی کنه که انرژی هم میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
نه که مردم ازش خیلی خوششون میاد رای دیگه هم بهش میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اصلاحات خرابه تحویل کشور داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
فرقی نمیکنه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
کشوری
۱۰:۲۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام...من به دور از سیاست و جریان دو گزینه رو قبول دارم یا احمدی نژاد یا ظریف دوستانی که با من هم عقیده ان نظر بدن با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مثلا ظریف چه کاری میکند برای مملکت از اون برجامش
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۰:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اینجا ایران است هر اتفاقی ممکن
لاریجانی ها اینجا لاریجانیها اونجا اصلا لاریجانی ها همه جا (فساد و رانتخواری و جاسوسی و البته خیانت )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خوبه جمهوری اسلامی از جهره های باسواد و جدید استفاده کند این آقایان مثل لاریجانی که امتحانشان را پس داده اند . دیگر از دیدنشان هم خسته شدیم. کارایی هم ندارند. آزموده را آزمودن خطاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
با اون تصمیمی که لاریجانی و سران قوا برای قیمت بنزین گرفتن و مجلسو دور زدن بعید میدونم کسی به لاریجانی رای بده
رییس مجلس باشی و قانون و مجلسو دور بزنی خیلی حرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
یعنی اون اصلاح طلب فهمید لاریجانی ها مهره ی سوخته هستن اما کنعانی مقدم بیسواد نمیدونه که میگه در بدنه ی اصولگراها رای داره کل رای لاریجانی ۱۰۰ هزارتاست اونم‌مراجع تقلید قم و حوزه ی علمیه قم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
با توجه به گذشته ریاست جمهوری ها :
ما هیچکدام را قبول نداریم
اگه یه کم فکر کنیم بدون رئیس جمهور کشور خیلی بهتر می چرخه
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۰:۰۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
رئیس دولت باید به نفع عدالت اجتماعی و اقتصادی قانون گذاری کنه.. در دولت اصلاحات روحانی چیزی جز غرب زدگی و افزایش اختلاف اجتماعی ندیدم.
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۰:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اونی که با رنگ بنفش آمد و آن همه حامی از بازیگر و فوتبالیست و غیره داشت قرار گذاشت که کاری کنه که همه از گرفتن یارانه بی نیاز شوند و هزاران وعده دیگر حالا بعد هشت سال حتی یک وعده اش را عملی که نکرد هیچ اوضاع را چنان خراب کرده که هرکسی بعد از ایشان بیاد باید دل شیر داشته باشه که این افتضاحات را جمع کنه . آقای روحانی روزی باید جواب این همه گند کاری ها در همه زمینه ها مسکن ماشین سکه دلار و هزاران رانت اطرافیانت را باید بدهی
Netherlands
رضا مهدوی
۰۹:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مجلس آباد کرد الان نوبت ریاست جمهوری اگر این خبر راست باشد باید گفت اصلاحات مرده است که به سراغ مهرهای سوخته و نامحبوب میرود البته نمیدونم چرا این کار میکنن چون لاریجانی در بین مردم جایگاهی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
لاریجانی ها در سایه ظلم و خیانتی که به احمدی نژاد و یارانش کردند هیچ گونه جایگاهی در کشور ندارند . البته مفاسد دیگری هم دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
در کشور ما چون مسئولان از هر محاکمه و جواب گویی معاف هستند هیچ کس به وظیفه خودش به درستی عمل نمی کند اگر سیستمی بود که کسی که کم کاری می کنه حتی( رئیس جمهور ) محاکمه و مجازات می شد دیگر کسی کم کاری و کم فروشی در وظایف خود نمی کرد . ما الان فدارسیون فوتبالمون چه گندی زد با ویلتموس ولی مسئول این فاجعه آزاد بدون توجه به وضیعت بد اقتصادی کشور داره در جامعه بدون حتی یک برخورد کوچک رفت آمد میکند دو روز دیگه هم فرار میکنه میره کانادا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بنده دعا می کنم لاریجانی نامزد اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری باشند و انشالله تایید صلاحیت شود تا مردم با انتخاب یا عدم انتخاب ایشان تکلیف اصلاح طلبان و محافظه کاران را برای همیشه مشخص نمایند..
-
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
لاریجانی بسسه دیگه برو پی کارت !!!
بگذارید یک نفر بیاد و مملکتو نجات بده .
علی داخل خانه مانده ،دیگران حکومت را تقسیم می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خیلی نامردیه که دوباره یکی بیاد مملکت رو نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
دیگه تکراری نه جوان و انقلابی رای میدیم احمدی نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اصلاحات کلا مستاجره فقط یکی نیست بندازش بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
نمی دونم ما مردم ایران کی متوجه می شویم که هر چه بلا و مصیبت و بی عدالتی و اشراف زدگی و تجمل گرایی و اختلاس و رانت و فساد و استخدام های بی در پیکر دوستان و موافقین در کشور است محصول تفکر اصلاح طلبان و لیبرالهای غرب گرا است. ای کاش در انتخاباتمون بیشتر تمرکز و دقت می کردیم. امثال آقای لاریجانی و جهانگیری که تمام عمرشان مسئول بودند چه گلی به سر ما زدن که می خواهند رییس جمهور هم شوند. ای کاش این آقایون در خلوت خود به عملکردشان می اندیشند و کمی خجالت می کشیدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
داداش قوربون نفست کاملا درسته .در اوایل انقلاب یک گروه منافق وارد سیستم انقلاب شد که بعضی مثل بنی صدر ورجبی لو رفته ومتواری شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مگه‌اصلاحات‌نمرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
در بوجود آمدن وضعیت موجود نقش آقای لاریجانی کمتر از آقای روحانی نیست
منفعل نمودن مجلس در مقابل دولت
عدم نظارت بر عملکرد وزیران
عدم توجه به گزارشات دیوان محاسبات
همسو کردن نمایندگان در جهت رای دادن به وزرای پیشنهادی که دارای سوء مدیریت می باشند
تصویب برجام در 20 دقیقه
و ده ها موارد دیگر گوشه ای از عملکرد اقای لاریجانی می باشد
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۹:۲۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
احسنت صددرصد موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
انگار مجلس و دولت همدست بودن ! حالا فک کن لاریجانی بیاد جای روحانی! همون راه روحانی رو ادامه میده.
Iran (Islamic Republic of)
Mm
۰۹:۰۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
والا تو این چهل سال 34 سالش دست اصلاح طلبا بود چه گلی به سر ما زدن من که عمرا به این اصلاح طلبا رای بدن همشون به جای توجه به داخل فقط دنبال غربی ها می افتن اصلا چیزی به نام اقتدار ملی رو نمیدونن چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
موش به لونه اش نرفت جارو به
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بیخودی تلاش نکنید لاربیجانی انتخاب نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۰:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اصلاحطلبا دنبال شکوند رای نامزد مردمی و از جنس مردم همچون احمدی نژاد هستتند
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۸:۵۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اصلاحات یا اصلاح طلب هر که باشد باید به فکر مردم باشد نه خود و اطرافیان که با سیاست های اشتباه این جماعت مردم تاوان بدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
لاریجانی در اداره مجلس مونده بود فاز اصلاحات چیه واقعا؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
فک کنم بشه روحانی 2
۱۲
آخرین اخبار