علائم بیمار برای تشخیص ویروس کرونا مهم است

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:مردم به جواب آزمایش توجه نکنند آن چیزی که مهم است علائم بیمار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه مردم به جواب آزمایش توجه نکنند آن چیزی که مهم است علائم بیمار است گفت:سیتی اسکن دقیق تر از تست آزمایشی است که انجام میشود.

او افزود: اگر کسی علامت دار باشد سریعا آن شخص را بستری می کنیم و بر اساس علائم بالینی تصمیم میگیرم و به جواب آزمایش فرد توجه نمی کنیم و آن فرد علامت دار با توجه به شرایط در خانه و بیمارستان قرنطینه می کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: احتمال ایجاد محدودیت ها وجود دارد.

سلمان زاده با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده اند گفت: از این تعداد ۱۳ نفر مربوط به آبادان، ۲۶ نفر خرمشهر و از شادگان ۲۰ نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

 او با اشاره به اینکه  از این ۵۹ مورد مثبت جدید ۵۱ نفر به صورت سرپایی هستند (آبادان ۱۱ نفر، خرمشهر ۲۱ نفر و شادگان نیز ۱۹ نفر) که یا در منزل قرنطینه هستند یا به مرکز نفس اعزام شده اند  گفت: بنابراین در مجموع کل مراجعات این گروه (سرپایی) تا به امروز ۱۳۰۵ نفر می باشند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می‌باشند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.