چه سبک غذایی در مقابله با کرونا داشته باشیم؟

کرونا به یک مهمان ناخوانده طولانی مدت تبدیل شده است و باید سبک زندگی و تغذیه ما تا مدتی با هدف مقابله با این بیماری باشد.

رضا افتخار، کارشناس ارشد و مشاور تغذیه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: مواد غذایی به دو دسته ریز مغذی و درشت مغذی تقسیم می شود. از گروه ریز مغذی ها، ویتامین سی، دی، ویتامین ای و همچنین آهن می تواند در  مقابله با کرونا بسیار کمک کننده باشد. در بین درشت مغذی ها، پروتئین ها بسیار اهمیت دارد که مصرف سه تا چهار واحد در روز از گروه گوشت‌ها حداقل پروتئین مورد نیاز بدن را برای مقابله با کرونا تامین می‌کند. هر واحد شامل ۳۰ گرم گوشت پخته شده یا یک قوطی کبریت است.

 او ادامه داد: برای رعایت سبک تغذیه بر اساس اصول گفته شده  برای تامین ویتامین سی باید از گروه سبزیجات و میوه ها مرکبات و سبزیجاتی مثل فلفل دلمه های رنگی مصرف کرد.

این مشاور تغذیه افزود:برای تامین ویتامین ای باید بیشتر به گروه روغن ها  تکیه کنیم. روغن هایی مثل روغن ماهی، کانولا،حاوی ویتامین ای بالایی است اما ویتامین دی به راحتی در مواد غذایی یافت نمی شود و بهترین منبع را می توان نور خورشید قرار داد. منابع غذایی ویتامین دی شامل لبنیات و روغن های غنی شده با ویتامین دی است.

افتخار بیان کرد: آهن نیز از دیگر منابعی است که باعث تقویت بدن می شود.مخصوصا نوجوانان، مادران باردار، مادرانی که در دوره شیردهی قرار دارند و سالمندان از جمله افرادی هستند که نیاز بیشتری به آهن دارند.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.