خودرو‌های لاکچری شکارچیان در تقابل با خودرو‌های قدیمی محیط بانان

محیط بانان همچنان با خودرو‌های قدیمی به تعقیب شکارچیان و متخلفانی که خودرو‌های لاکچری دارند می‌پردازند.

ابراهیمی مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به سختی کار محیط بانان در حراست از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش، گفت: یکی از مشکلات محیط بانان استان، کمبود تجهیزات خودرویی است به گونه‌ای که آنان همچنان با خودرو‌های لندکروز و قدیمی به دنبال متخلفانی هستند که خودرو‌های روز و لاکچری دارند.

او افزود: مخاطرات زیست محیطی افزایش یافته است و از سویی دیگر سلاح‌ها و وسایل نقلیه متخلفان نیز به روزتر و بیشتر شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه ۱۴۰ محیط بان کشور در درگیری با متخلفان شهید شدند، ادامه داد: قانون حمایت از محیط بانان نیز باید متناسب با وضعیت شغلی آنان بازتعریف شود تا در مراجع قضایی قابل دفاع باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست افزود: محیط بانان ماهانه ۱۸ شبانه روز را در نقاط دور افتاده، در دل جنگل‌ها و کوهستان و در شرائط بسیار سخت باید فعالیت کنند و ۱۲ روز استراحت دارند در حالی که بر اساس قانون کار ، برای هر ۲۴ ساعت کار شبانه روزی ۴۸ ساعت استراحت باید داشته باشند.

ابراهیمی ادامه داد: اگر برای یک محیط بان حادثه‌ای اتفاق بیفتد به خاطر دوری از مراکز جمعیتی، انتقال او به مراکز درمانی ساعت‌ها و شاید روز‌ها طول بکشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه متاسفانه شغل محیط بانی جزو مشاغل سخت حساب نشده است، افزود: حقوق ماهانه محیط بانان نیز متناسب با زحمات آن‌ها در حفظ و حراست از حیات وحش و عرصه‌های طبیعی نیست.

او افزود: در حال حاضر ۵۵ درصد ردیف پستی محیط بانان استان خالی است و بقیه محیط بانان استان تلاش می‌کنند با حضور موثر و شبانه روزی این خلا نیرو را پر کنند.

ابراهیمی گفت: برای متناسب سازی وضعیت محیط زیست با مسئولیتی که بر عهده دارد هنوز راه طولانی در پیش است.


بیشتر بخوانید: آتش بی احتیاطی را به جان جنگل‌های مازندران نیندازید


مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران در خصوص اقداماتی که برای بهبود وضعیت محیط بانان در حال انجام است، گفت: تخصیص اعتبار و نیرو دست سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تهران است و رایزنی‌ها برای حل مشکلات معیشتی و حقوقی و قضایی محیط بانان توسط ادارات محیط زیست استان در حال انجام است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: زمانی که بودجه‌ها استانی بود با تعامل خوبی که با مدیریت و برنامه ریزی استان و استانداری می‌شد بخشی از مشکلات معیشتی محیط بانان حل شد.

بهره برداری از نخستین مرکز مونیتورینگ محیط  زیست کشور

ابراهیمی با بیان اینکه حساسیت جامعه نسبت به مسائل محیط زیستی بالا رفته است، گفت: بهره گیری از تجهیزات نوین پایش مناطق یکی از  راهکار‌های کنترل بهتر محیط زیست است که تامین آن نیاز به تخصیص منابع مالی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی دارد.

او گفت: با تلاش‌ها و رایزنی‌های انجام شده نخستین مرکز مونتیتورینگ پایش محیط زیست کشور این هفته در مازندران بهره برداری می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست ادامه داد: این مرکز به کمک محیط بان استان می‌آید تا کنترل و پایش عرصه‌های محیط زیست آسانتر شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار