طی ۳ روز؛

۵۷ هکتار از مراتع و جنگل‌های کرمان در آتش سوخت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان گفت: به دلیل سهل انگاری گردشگران طی ۳ روز گذشته در استان کرمان، ۵۷ هکتار از مراتع و عرصه‌های جنگلی طعمه حریق شدند.

اصغر عربی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: سهل انگاری گردشگران در روشن کردن آتش، باعث آتش سوزی ۵۷ هکتار از مراتع  و عرصه های جنگلی استان کرمان طی ۳ روز گذشته شد. 

او افزود: آتش سوزی‌ها در شهرستان‌های شهربابک، بافت، رابر، راور، بردسیر و دهبکری بم به وقوع پیوست و در مجموع نیرو‌های امدادی و یگان‌های حفاظتی منابع طبیعی، طی ۲۴ ساعت تلاش توانستند حریق را مهار کنند.

عربی بیان داشت: اگر نیرو‌های امدادی، منابع طبیعی و تشکل‌های مردمی به موقع برای مهار آتش تلاش نمی‌کردند، بیش از ۱۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع طبیعی در راور و دهبکری در آتش می‌سوخت.

او تصریح کرد: امکانات و نیروی انسانی و وسایل اطفای حریق استان در عملیات‌های سه روز گذشته کافی بود؛ اما آنچه که منجر به گسترش آتش در شهرستان‌های مختلف شد، وزش شدید باد به ویژه در ارتفاعات دهبکری بود که کار را برای امداد رسانی سخت و سبب پیشروی آتش و گسترش آن شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان گفت: علت همه این آتش سوزی‌ها، سهل انگاری گردشگران در روشن کردن آتش و سهوی بوده است.

او  افزود: در منطقه دهبکری آتش سوزی از ساعت ۱۴ عصر دیروز آغاز و کار اطفای حریق تا ۳ بامداد ادامه داشت که یکی از دلایل طولانی شدن عملیات اطفای حریق، وزش شدید باد بود.

عربی بیان داشت: به دلیل بارندگی‌های مناسب امسال، پوشش مرتعی خوب است و  مردم بایستی برای حضور در طبیعت جوانب احتیاط را رعایت کنند؛ چرا که طبیعت امسال مستعد آتش سوزی و آسیب است.

او افزود: پارسال بر اثر وقوع ۸۳ فقره آتش سوزی، ۵۴۷ هکتار از مراتع و عرصه‌های جنگلی استان کرمان، از بین رفت. 

در استان کرمان ۸ میلیون هکتار پوشش مرتعی و جنگلی وجود دارد که ۶ میلیون هکتار آن مراتع و باقیمانده آن شامل پوشش جنگلی است.


انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.