افزایش ۷۷ درصدی ذخایر آبی سد‌های خراسان رضوی

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: افزون بر ۷۷ درصد از ظرفیت سد‌های خراسان رضوی در پی بارش‌های امسال آب دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا طاهری قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: ظرفیت کنونی آب ذخیره شده پست سد‌های خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد رشد دارد و ۲۳ درصد از ظرفیت سد‌های خراسان رضوی خالی از آب است.

او افزود: در حال حاضر بیش از هزار و ۲۱۳ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های این استان جمع شده است که بیش از ۶۷۳ میلیون متر مکعب آن از ابتدای سال ۹۹ به سد‌های استان وارد شده است.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی مجموع حجم ذخیره آب سد‌های بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی را یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب از این حجم مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.
 

طاهری بیان کرد: هم اکنون ۷۹ درصد از ظرفیت سد دوستی آب دارد که این میزان در مدت مشابه پارسال ۶۴ درصد بوده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱ سد در خراسان رضوی سرریز شده است که این سد‌ها عبارتند از ارداک و طرق در مشهد، درونگر در درگز، چهچهه، قره تیکان و زاوین در کلات، کمایستان و یام در جغتای و جوین، دولت آباد در چناران، سده در خواف و سد فریمان در فریمان.

خراسان رضوی دارای ۳۲ سد در حال بهره‌برداری در تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، جغتای، جوین، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.