محکومیت متخلف سابقه‌دار به احیای تاغزارهای آران و بیدگل

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: یک قاچاقچی سابقه‌دار چوب تاغ به احیای جنگل‌ها شامل کاشت نهال و مبارزه با آفت موش‌ها در مناطق کویری این شهرستان محکوم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا شفیعی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل افزود: این قاچاقچی سابقه‌دار چوب تاغ در آخرین تخلف خود به جزای نقدی بیش از یک میلیارد ریالی محکوم شده بود که پس از رایزنی با مقام‌های مربوطه، با کاشت چهار هزار و ۵۰۰ اصله نهال و مقابله با آفت موش‌ها در ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های تاغ این آران و بیدگل جایگزین شد.

او بیان کرد: فرد متخلف همه نهال‌ها را در اراضی بیابانی شهرستان کشت و یک دوره آبیاری کرده و کار مقابله با موش‌ها را نیز در ۴۰۰ هکتار را از تاغزار‌های حاشیه روستا‌های شهرستان آغاز کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل اضافه کرد: سال‌های گذشته شاهد افزایش بی‌شمار موش‌ها در تاغزار‌های شهرستان بودیم که با خوردن ریشه درختان تاغ موجب از بین رفتن جنگل و همچنین گسترش بیماری سالک در شهرستان شدند که مقابله با آن‌ها را به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل کرد.

او با اشاره به اقلیم کویری آران‌وبیدگل، بر اهمیت نگهداری از جنگل‌های دست کاشت بیابانی برای جلوگیری از هجوم شن‌های روان تاکید کرد و یادآور شد: فعالیت سودجویان و قطع درختان در سال‌های گذشته موجب از بین رفتن بخشی از تاغزار‌های این شهرستان شده است.

آران‌وبیدگل با گستره ۶۱۰ هزار هکتار و برخورداری از افزون بر ۱۰۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ، نزدیک به ۴۰ درصد از تاغزار‌های استان اصفهان را دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.