خراسان رضوی دارای ۱۳ هزار خودروی از نفس افتاده در حمل کالا و مسافر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از بین ۴۸ هزار و ۲۶۹ دستگاه انواع خودروی فعال در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر در استان ۱۳ هزار و ۹۸ دستگاه فرسوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از بین ۴۸ هزار و ۲۶۹ دستگاه انواع خودروی فعال در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر در استان ۱۳ هزار و ۹۸ دستگاه فرسوده است.
 
او افزود: ۹ هزار و ۱۶۷ دستگاه از این تعداد انواع کامیون است که با طول عمر افزون بر ۲۵ سال در حال حمل بار در مسیر جاده‌های این استان هستند.
 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی به آغاز اجرای "طرح ملی نوسازی ناوگان حمل و نقل" در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از طریق واردات خودرو اجرایی شده و این طرح ملی به منظور سیاست‌های کلی نظام، به ازای از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده با اولویت نوسازی پیرترین ناوگان با عمر ۴۰ سال انجام می‌شود.

نصری بیان کرد: متقاضیان می‌توانند بدین منظور با ورود به سایت اینترنتی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور در قسمت نوسازی و توسعه ناوگان نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

او تصریح کرد: چهار گروه تولیدکنندگان داخلی ناوگان، شرکت‌های حمل و نقل توانمند، شرکت‌های واردکننده دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز همه مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اجرای "طرح ملی نوسازی ناوگان حمل و نقل" را کمکی بزرگ به نوسازی بخش حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی دانست و تاکید کرد: اجرای این طرح ملی در استان باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل کالا و همچنین صرفه جویی ارزی می‌شود.

نصری اظهار کرد: تقویت حمل و نقل عمومی، ارتقای ایمنی سفر و کاهش تلفات سوانح جاده‌ای، بهبود کیفیت خدمات حمل و نقل، افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها، بهبود تجارت، تولید و اشتغالزایی، رفع معضل کندی ترافیک در مسیر‌های جاده‌ای، کاهش زمان سفر، هزینه تعمیرات، توقف و خواب خودرو، ایجاد زمینه رقابت با ناوگان کشور‌های همسایه در ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی و همچنین جلوگیری از اتلاف انرژی و هدر رفت سرمایه از دیگر مزایای نوسازی ناوگان سنگین جاده‌ای در کشور و خراسان رضوی  است.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.