اینترنت روستا‌های کشور در چه وضعیتی به سر می‌برد؟

گزارشی از وضعیت اینترنت در روستا‌های کشور را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات مردم دنیا را هرروز بیشتر از قبل به اینترنت نیازمند می‌کند به طوری که می‌توان گفت زندگی به دور از اینترنت برای نسل امروز تقریبا غیر ممکن است.

استفاده از اینترنت در کشور‌های مختلف جهان از جمله ایران باعث تسهیل در انجام بسیاری از امور حتی امور روزمره شده است؛ ایجاد دسترسی مناسب به اینترنت توسط ارگان‌هایی مانند وزارت ارتباطات و مخابرات کشور انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید: هزینه ۱۹ هزار میلیاردی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات


روستا‌ها یکی از مناطقی هستند که به دلیل دوربودن از مناطق شهری ارتباط یافتنشان به اینترنت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ با توجه به اینکه روستائیان نیز مانند شهرنشینان نیازمند انجام برخی کار‌های خود به وسیله اینترنت بوده و وظیفه دولت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای سهولت دسترسی روستائیان به اینترنت است و آبادانی روستا‌ها از جنبه‌ها و ابعاد مختلف همواره مورد توجه مسئولان کشور در برهه‌های مختلف تاریخی وجود داشته است، توسعه شبکه‌های ارتباطی روستا‌ها نیز در دستورکار نهاد‌های مربوط قرار دارد.

وضعیت اینترنت روستا‌های کشور چگونه است؟

در حال حاضر در کشور بسیاری از روستا‌ها حتی از شبکه ارتباط تلفن ثابت نیز محروم هستند که رفع این محرومیت در روستا‌ها از سیاست‌های دولت به حساب می‌آید و بر اساس اعلام مسئولان شرکت مخابرات ایران برای دسترسی روستا‌های مختلف کشور به تلفن ثابت اقداماتی صورت می‌گیرد.

پیش از این برخی از روستا‌هایی که مجهز به خطوط تلفن ثابت بودند از اینترنت نسل دو برخوردار بوده و ساکنان این مناطق می‌توانستند از این ارتباط استفاده کنند، اما با توجه به پیشرفت سرعت اینترنت، اینترنت نسل دو پاسخگوی بسیاری از نیاز‌های مردم ساکن در مناطق روستایی نبوده و آن‌ها را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده بود.

چندی پیش برنامه توسعه ارتباطات در کشور به سمت و سوی ارتقاء سرعت اینترنت در روستا‌های کشور پیش رفت و بسیاری از روستا‌های کشور در این مدت به اینترنت نسل سه و چهار مجهز شده و نیاز مشترکان خود را تامین کردند، اما هنوز درصد زیادی از روستا‌های کشور به این فناوری دسترسی نداشته و حتی امکان استفاده از خطوط تلفن ثابت را نیز ندارند.

در این راستا باشگاه خبرنگاران جوان ضمن مصاحبه با مسئولان شرکت مخابرات و اپراتور‌های ارائه دهنده اینترنت همراه کشور به بررسی این موضوع پرداخت.

وضعیت اینترنت روستا‌های کشور چگونه است؟

شرکت ارتباطات سیار ایران از ابتدای سال ۱۳۹۸ با احداث ۲۷۹ سایت جدید، تعداد ۶۵۵ روستا را تحت پوشش خدمات ارتباطی مبتنی بر نسل‌های نوین تلفن همراه درآورده است؛ همچنین ۳۸۱ سایت در ۱۴۰۷ روستا در بازه زمانی مذکور به نسل‌های ۳ یا ۴ ارتقاء تکنولوژی یافته است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی اپراتور همراه اول، در بازه زمانی یک سال اخیر، ۱۵۸۷ روستا با پوشش جمعیتی حدود ۱.۳ میلیون نفری از خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول بهره‌مند شده‌اند.

میزان پیشرفت این پروژه‌ها در قالب USO (طرح خدمات عمومی اجباری روستایی) برای سال جاری، ۳۹ سایت در ۵۸ روستا احداث و ۱۷ سایت در ۴۲ روستا ارتقاء یافته است.

همراه اول توانسته تاکنون در ۴ هزار و ۱۴۲ روستا اینترنت نسل چهار، در ۵ هزار و ۷۰۷ روستا اینترنت نسل سه و در ۴۴ هزار و ۹۶۸ روستای کشور پوشش نسل دو ایجاد کند.

وضعیت اینترنت روستا‌های کشور چگونه است؟

سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در قالب تجهیز روستا‌ها و مناطق کمتر برخوردار کشور از محل USO همراه اول را موفق به پوشش دهی ۸۶ درصد از جمعیت روستایی با سرویس‌های خود قرار داده و گسترده‌ترین شبکه را در زمینه ارتباطات سیار ایجاد کند. در مجموع طی سه سال اخیر ۴۲۰۰ روستا از خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول برخوردار شده‌اند.

اپراتور ایرانسل نیز با توسعۀ پوشش روستایی شبکۀ خود به مجموع بیش از ۱۷ هزار روستا با ۱۱ میلیون نفر روستایی در کشور، دسترسی به خدمات شبکۀ تلفن همراه را ارائه دهد.

وضعیت اینترنت روستا‌های کشور چگونه است؟

امکان دسترسی به ارتباط تلفن ثابت و فناوری اینترنت ثابت خانگی در روستا‌های دارای ۲۰ خانوار و بیشتر وجود دارد؛ در حال حاضر ۵۱ هزار و ۴۰۰ روستای دارای ارتباط در کشور بوده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۰۰ روستا دارای اینترنت ثابت هستند. مسئولان شرکت مخابرات کشور اعلام کردند که کیفیت اینترنت در این روستا‌ها مانند شهر و حتی در مقاطعی بهتر از شهر است.

۴میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک از خطوط تلفن ثابت در روستا‌های کشور استفاده می‌کنند؛ پس از ارتباط هر روستا به خطوط تلفن ثابت، زیرساخت‌های لازم برای اپراتور‌های ارائه دهنده اینترنت در راستای دسترسی به اینترنت ثابت در آن روستا فراهم می‌شود.

گزارش از عطیه طالب‌پور

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
سلام روستای توریستی قرمزگل در استان آذربایجان شرقی ایترنت ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
سلام روستای ما بصری جزو روستاهای شهر شازند هست متاسفانه نصف از روستای ما تلفن ثابت نداره یعنی پست مخابرات داخل کوچه نیست و بافت قدیم دهات پست مخابرات داره و تلفن دارن امید وارم هر چی زود تر بافت جدید دهات هم پست مخابرات کشیده شه و بتونیم تلفن ثابت بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام سرحد در استان فارس شهرستان اقلید دشت همدان آنتن اینترنت ندارد
Iran (Islamic Republic of)
کاظم افشار
۲۳:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام،روستای تقی آباد ازبخش رضویه شهرستان مشهد که۲۰۰۰هزارنفر جمعیت داره،دکل همراه اول هم داره اما نتی به هیچ عنوان نداره،مسئولین قبلی که شعار میدادن،از مسئولین جدید کشوری و استانی و شهرستانی توقع داریم لاقل الان انقلابی وجهانی کار کنید.آخه ما روستایی ها هم آدمیم،سپاس
France
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
ما دانشجو هستیم نت ما اصلا کار نمیکنه من از درسم عقب افتادم این چه وضعش هست لطفا یه دکل بیارین خواهش میکنم در استان کرمان شهرستان قلعه گنج بخش چاه دادخدا روستای ریگاباد
Iran (Islamic Republic of)
دلیری ارخراسان رضوی شهرستان تربت جام روستای نوده
۰۰:۳۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
روستای نوده تربت جام اصلا آنتن برای مکالمه نداره چه رسدبه اینترنت خواهش میکنم یک دکل بزاری اصلا بیاریددکلو توخیاط من
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۵۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
این چه وضعیه یکی از دانش اموزات رفته بالای کوه به اینترنت وصل بشه که بره تو شاد بعد افتاده و کای صدمه دیده بعو مسولین تو اخبار گفتن هر چه سریع تر اینترنو را برای روستا مون وصل میکنن هنوز یه ماه شده نیاوردن اخه اینا چه مسولینی هستند
Iran (Islamic Republic of)
فرحان
۲۰:۱۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
آقا حدودا ۱۰۰۰ باره گفتم اینترنت روستای سرتنگ واقع در استان کرمانشاه شهرستان دالاهو دهستان بیونیج خرابه فقط اینترنتGهم نداره لطفا رسیدگی کنید ما چه گناهی مرتکب شدیم که باید تا اخر عمر از اینترنت محروم باشیم چندین باره میگم هیچکی رسیدگی نمیکنه حداقل اینترنتHبدین به این روستا لطفا رسیدگی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۴۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
سلام
من دانشجوی ارشدم و تهران درس میخونم.
خراسان رضوی بخش کوهسرخ روستای مکی
باور کنید با این نت افتضاح کلاسای مجازی با بدبختی ومکافات باز میشه و شرایط پایداری هم نداره. چندین بار به ای اس پی تماس گرفتم ولی میگن بخاطر فاصله از مرکز مخابرات اینجا کنده.ای اس پی های دیگه هم روستا رو پوشش نمیدن. یه صفحه رو به زور باز میکنه!‌ واقعا وضعیت اموزش با این اینترنت اعصاب و روان واسه ادم نمیزاره!
اگه شد اینم پیگیری کنید دیوونه شدیم بخدا!
Iran (Islamic Republic of)
دانش آموز
۱۸:۱۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
روستای ما اینترنت ضعیفه و من نمیتونم درساموو بخونم
Germany
مرضیه
۱۱:۴۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
روستای ما ۲۵۰ خانوار تو گیلان من بدبخت دانشجوام خدا خدا میکردم حضوری شه الان ک مجازی من نمیتونم از روستا درس بخونم چون نت نداره روستامون ینی ما بچه های روستا واسه درس خوندم اینقدر سختی بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
قشنگ اینترنت ایران داره با اینترنت ناسا برابری میکنه
خستنه باشید واقعا
واقعا جای تاسف داره برای کشوری که میخواد خودش رو با امریکا مقایسه کنه
دولت تدبیر و امید واهی
Iran (Islamic Republic of)
ایمان دهقان نیری
۱۸:۱۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
ما در روستای معین آباد سفلی کیلومتر 22جاده کلات جاده فرعی سدکارده
دسترسی به اینترنت نداریم لطفاً پیگیر باشید ممنون از شم
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۷:۱۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
قزوین شهرستان آوج دهستان خرقان غربی روستای منصور
جمعیت 215 خانوار بالای 500 نفر
با این جمعیت دسترسی به اینترنت نداره.لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۰۱:۰۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام،شهر اردبیل،شهرستان گرمی،روستای بیلداشی،اینجا واقعا نیازمند اینترنت هستش،خواهشا پیگیری کنید اینجا فقط اینترنت نسل دو هستش که به زور یک سایتی رو باز میکنه
Iran (Islamic Republic of)
فرحان
۱۶:۵۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام من در روستای سرتنگ در استان کرمانشاه شهرستان دالاهو دهستان بیونیج،زندگی میکنم چندین بار نظر ارسال کردم ولی پیگیری نشده واقعا ما روستایی ها تو این کشور زنوگی نمیکنیم که باید از داشتن اینترنت محروم باشیم ما دانش اموزان این روستا چرا از اینترنت محروم هستیم شما رو به خدا قسم میدم به گوش مسعولین برسونید تا پیگیری کنن
Iran (Islamic Republic of)
فرحان
۱۸:۴۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام من در استان کرمانشاه شهرستان دالاهو دهستان بیونیج روستای سرتنگ زندگی میکنم ای روستا حتی اینترنت جی هم،نداره واقعا ما روستایی ها چه گناهی کردیم که از اینترنت محروم هستیم خواهش میکنم رسیدگی کنین خواهش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۱:۰۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
با سلام.در شهرستان فراهان استان مرکزی روستا های زیادی وجود دارند که اینترنت بسیار ضعیف E فقط دارند .مستحضر هستید اینترنت E از رده خارج بحساب میاد و باز کردن سبکتربن صفحات وب (که نایاب هستند)حدود 2 الی 3 دقیقه زمان میبرد و اکثراً هم اصلا باز نمیشوند.لطفا با توجه به شرایط. کشوری و وضعیت بیماری و لزوم حضور اینترنتی و انجام غیر حضوری امور اداری و بانکی و حتی خرید و ... لطفا پیگیری جدی بفرمایید.این خواسته جمعیت زیادی از روستا نشینان کشورمون هست که دسترسی ندارند تا درخواست خودشان را اعلام کنند.شما جوانان رسانه ای که درک میکنید وضعیت رو لطفا پیگیر باشید تا شاید مسئولین اقدامی کنند.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
روستای پندر از شهرستان تفت واقع در استان یزد.هیچ نوع اینترنت همراهی ندارد.لطفا رسیدگی کنید .خواهشا عمل کنید.دانش اموزان با مشکل مواجه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۳۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
روستای میدانک اول شهرستان فریدونشهر اینترنت نسل 3را ندارد لطفا فکری بکنید
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام روستای گوشک از روستاهای شهرستان بافت واقع در استان کرمان با اینترنتe
دو روز دیگه هم مدارس باز میشن من خودم adslاستفاده میکنم که اونم ضعیفه،خدایی به وضعیت روستاها برسید داغون شدن روستای پیر خط تلفن ثابت هم نداره معلما درک نمیکنن.این چه وضع زندگی کردنه؟
اگه قراره بازم روستایی های بیچاره ضرر کنن لطفا مدارس رو اصلا باز نکنید
Iran (Islamic Republic of)
aliz6398suisiTerminatorEmpireBot
۰۲:۱۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
اینترنتو اگه هم بیارن ممکنه در یک روستا دور دکل بزنن و سرعتس از adsl هم کند تر باشه در این مواقع adsl بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه جواهری
۱۱:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام ،ما در روستای کسرآصف از زیر مجموعه کمیجان استان مرکزی هستیم دکل اینترنت نداریم و از اینترنت محروم هستیم خواهش میکنیم به بچه های مدرسه ما کمک کنید برای اینترنت ،به خاطر ویروس کرونا مدرسه هم نمیتوانیم بریم ،خواهش میکنم به پیام من به ایمیل دختر خاله ام که در شهر هست پاسخ دهید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۱:۰۲ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام
روستای حاجی آباد در سیستان و بلوچستان شهرستان سرباز بخش کیشکور باجمعیتی بالای ۳۰۰۰هزار نفر بدون نت نسل۴ ازشما تقاضاداریم صدای مارابه مسولین برسانید الان که همه کارهای آموزشی دانش آموزان شده مجازی اهالی روستا با مشکل بزرگی روبروهستند لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
روستای ما بین دو شهر گنبد کاووس و مینودشت استات گلستان قرار داره.اینترنت زیر صفر مرکز دهستان هم هستیم مخابرات هم داریم دکل هم داریم ولی اپراتور همراه اول یا ایرانسل نداریم.درخال حاضر اینترنت بنده الان ۰/۲ ماهی ۴۰ هزار تومن هم بسته اینترنت میگیرم.من ک راضی نیستم
Iran (Islamic Republic of)
اهالی روستا
۱۲:۱۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
روستای ما هم نت ضعیف داره لطفا پیگیری کنید.
روستای سرزه خاروک - استان هرمزگان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
اینترنت روستای مزوش دلیجان رو هم لطفا پیگیری کن yjc
اینجا کلا هیچ گونه پوششی نداره و در ضمن از قطب کوهنوردی کشور محسوب میشه که دارای کمپ و خانه کوهنوردیست که همین ساعتی پیش رسما افتتاح شد. ممنون و متشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
روستای شاهزادهمحمد بخش کوهساران شهرستان راور استان کرمان اینترنت خیلی ضعیف همیشهEهست .برای یه کارت به کارت ساده باید خودمونو برسونیم به بخش ریحان شهر زرند.تو روستاها اکه اکثرا خریدو فروش دام انجام میشه خیلی سخته انتقال پول
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام

اینترنت روستای چمن بید از استان چهارمحال وبختیاری خیلی ضعیف هست
لطفا صدای ما رو به مسولین برسونید

با تشکر از باشگاه خبرنگاران لطفا پیگیری کنید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۶:۱۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

سلام انشاالله پیگیری میشه

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
در جهان امروز زندگی بدون اینترنت هم بی معناست. پس در همه روستاها اینترنت را گسترش دهید.
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۱۵:۵۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
اینترنت در روستاهای کوهرنگ بختیاری سرعت بسیار کمی دارند خواهشاً yjc اطلاع رسانی و مسولان پیگیری و رسیدگی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۵:۵۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
آقا تو رو خدا به داد روستای جومیلو در شهرستان گرمی استان اردبیل رسیدگی کنید.
نه تلفن همراه خط میده نه اینترنت گوشی کار میکنه.
گناه ما چی هست ؟ نباید از اینترنت استفاده کنیم ؟
همین نابرابری امکانات اولیه باعث مهاجرت روستاییان میشه
لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۳۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
با سلام
یکی از نمونه ای بارز این موضوع مربوط به روستاهای شهرستان فیروزکوه از توابع تهران هستش .
در بعضی از روستاها فقط انتن دهی همراه اول اون هم اینترنت کاملا کاملا ضعیف .
ایرانسل که تو بیشتر مناطق اصلا دکل و انتن دهی ندارد.
اینترنت خطوط ثابت که کلا منحله و مخابرات شهرستان فیروزکوه به هیچ وجهه راضی به اتصال اینترنت ثابت نیستش.
در کل چند سالی هستش مدام به مسئولین تهران و فیروزکوه اعتراض خودمونو اعلام کردیم ولی کسی پاسخگو نیست.
این نمونه ای از این مشکلات در شهرها و اطراف پایتخت هستش ، خدا به داد هموطنائی برسه که کیلومتر ها فاصله دارن وکسی هم پاسخگو نیستش.
ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
دهستان جواران از شهرستان رابر استان کرمان که اتفاقا زادگاه سید شهدا مقامت سپهبدپاسدارحاج قاسم سلیمانی است
متاسفانه هیچ رسیدگی نشده است امواج به گونه ای است که حتی برای صحبت کردن با تلفن همراه اگر داخل خانه روند آنتن قطع میشود دیگر چه رسد به اینترنت وهیچ مسئولی هم پیگیر نبوده ونیست چه بسیار مکانهایی این چنینی
است که هیچ رسیدگی نمیشود مگر کسی که در آن محل باشد
که واسته ای کار انجام دهد
Iran (Islamic Republic of)
Bi nam
۱۵:۱۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
والا روستای ما به سختی آنتن میده برای تماس اینترنت پیشکش
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۵:۱۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام دوست عزیز لطفا جهت پیگیری بیشتر نام و منطقه روستای خود را به ما اعلام کنید. با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۲۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
روستاهای شهرستان کوهچنار و کازرون از نظر سرعت اینترنت وای فای واقعا زیر استاندارد استان و کشور هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام
بنده روستائی هستم اگر از مشکلات روستا بگم آیا دردی دوا می‌شه؟
پس ما که حرف‌مان خریدار ندارد چیزی نگم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
سرآقاسید
۱۳:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
با سلام و ممنون از گزارش خوبتون . همانطور که میدونید روستای سرآقاسید ، روستایی تاریخی،زیارتی و سیاحتی است و هدف گردشگری است. این روستا به ماسوله زاگرس شهرت دارد و هرساله تعداد زیادی از مسافران از این روستا بازدید میکنند و در سال های اوایل انقلاب این روستا میزبان حضرت آیت الله خامنه ای بود و اما نکته قابل توجه این است که این روستا هنوز از اینترنت E برخورداراست و ایرانسل نیز آنتن نمی دهد!!!! خواهشا پیگیری فرمایید.سپاسگزارتونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
روستای هیر واقع در الموت قروین با بیش از 100 خانوار و بیش از 2000 نفر جمعیت فاقد اینترنت پرسرعت نسل 3 و نسل 4 می باشد

به نظرم فقط روستاهای استانهای تهران و گیلان و مازندارن از اینترنت پرسرعت برخوردارند به دلیل ورود گردشگران از سایر مناطق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
روستایی ما 8 خانوار هم ایرانسل هم همراه اول 4.5g
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۳۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
والله روستای ما 120 کیلومتر از تهران فاصله داره و جزء تهران هستیم فقط همراه اول اون هم با اینترنتE داریم زندگی میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام لطفا دکل های مخابرات روستاها اینترنت حداقل 3gکنند روستا ما سه ماه هست کهadslاومده اما همیشه که نمیشه خونه باشی
Iran (Islamic Republic of)
محمد طاها
۱۲:۰۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
روستای کهیری شهرستان سرباز استان س وب
همراه اول
خیلی ضعیف هستE
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
اینترنت بلکل سرعت پایینه خواهشمندم پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
جلالی
۱۱:۳۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام
روستاهای حق داشتن اینترنت را دارند. در این شکی نیست
اما من در جزیره خارگ استان بوشهر زندگی می کنم. جزیره ایی به ابعاد تقریبی 15 کیلومتر.
اینجا در بعضی از نقاط آن حتی آنتن 2G برای تماس گرفتن هم نیست. اینترنت بماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
در وضعیت افتضاح برای هر چیز کوچکی که میشه اینترنتی انجام داد باید بکوبی بری تا نت پیدا کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
روستای مزوش دلیجان در استان مرکزی کلا فاقد هرگونه پوشش اینترنت.بنده همینک از تپه مشرف به آبادی با شما صحبت می کنم.خیلی از روستاهای کشور مودم های های وب و مبین نت جواب میده و مردم روستاهایما نمیدونن اصلا این شبکه ها چی هستند و وجود دارند.ولی روستای ما این دو را هم ندارد .روستای مزوش زیر خط اینترنت!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۲۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
اینترنت 4g های وب فقط با گوشی های مدل بالا جواب میده(بیشتر گوشی های 4g جواب نمیده، فقط مدل بالای 4g جواب میده)، آخه توی روستا چقدر گوشی مدل بالا هست؟!!
آخرین اخبار