رشد سرمایه گذاری در شهرک صنعتی میمند/انعقاد ۲۳ سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس گفت: با توسعه زیرساخت‌ها و حمایت ازسرمایه گذاران در شهرک صنعتی میمند فیروزآباد، این شهرک در حال تبدیل به قطب تولید گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی در بازدید از شهرک صنعتی میمند با بیان اینکه تاکنون ۲۲ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه گذاران در این شهرک صنعتی منعقد شده است گفت: با توسعه زیرساخت‌ها و حمایت ازسرمایه گذاران در شهرک صنعتی میمند فیروزآباد، این شهرک در حال تبدیل به قطب تولید گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی است.

او با بیان اینکه شهرک صنعتی میمند دارای زیرساخت‌های آب، گاز و برق است و نیز آسفالت بخشی از شهرک صنعتی است گفت: اجرای طرح‌های توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی میمند در برنامه عملیاتی این شرکت قراردارد.

 فتوحی ادامه داد: امسال و با هدف تحقق جهش تولید، علاوه بر ارائه خدمات حمایتی، پایش مستمر واحد‌های صنعتی بیش از ۶۰درصد پیشرفت، انجام وحمایت‌های لازم برای تسریع در بهره یرداری از آن‌ها انجام می‌شود.

فتوحی با بیان اینکه مشوق‌های سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته، در شهرک صنعتی میمند اعمال می‌شود، ادامه داد: اختصاص این مشوق‌ها نظیر افزایش درصد اقساط و کاهش درصد بهای نقدی زمینه مناسبی را برای توسعه سرمایه گذاری و تحقق جهش تولید در این شهرک صنعتی فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: ۸ واحد صنعتی در این شهرک با اشتغال ۸۰نفر در مرحله بهره برداری است.

او ادامه داد: شهرک صنعتی میمند که در زمینی به مساحت ۹۵ هکتار راه اندازی شده است از ظرفیت استقرار ۶۶ واحد صنعتی با پیش بینی ایجاد اشتغال برای ۳۳۰ نفر برخوردار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: چندسرمایه گذار شاخص برای ایجاد واحد‌های صنعتی اعلام آمادگی کرده اند که درحال مذاکره هستیم.

فتوخی همچنین در بازدید از واحد تولید عرقیات و اسانس گیاهی دونیسا با اشاره به فعالیت خوشه‌های صنعتی گیاهان دارویی وگلاب وعرقیات گیاهی میمند گفت:با توجه به ظرفیت‌های این منطقه در بخش گیاهان دارویی، میمند از مهمترین نقاط پوشش و تمرکز این خوشه هایکسب وکار است که فعالیت این خوشه‌ها منجر به جهش تولید خواهدشد.

او گفت: وجود ۶۷ واحد سنتی و صنعتی در زمینه تولید گلاب و ۶۰ نوع عرقیات گیاهی، زمینه مناسبی برای فعالیت این خوشه‌ها فراهم کرده است‌.

این مقام مسئول بیان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در فن بازار منطقه‌ای فارس، نیز برخی واحد‌های گلاب وعرقیات گیاهی در میمند، به فناوری‌های نوین مجهز شده اند.

او گفت: همچنین با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، جواز نشان حلال و گواهینامه محصول سالم برای محصولات کنسرسیوم صادراتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس اخذ شده است.

شهرستان فیروزآباد در فاصله ۹۳ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار