امیرآبادی فراهانی:

نمایندگان استان تهران کارت‌های هدیه را قبول نکرده‌اند/ بررسی اعطای هدیه به نمایندگان در هیئت رئیسه مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: موضوع اعطای هدایا به نمایندگان، در جلسه هیئت رئیسه مطرح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم در گفت‌و‌گوی زنده با شبکه خبر،  در واکنش به اعطای هدیه از سوی یکی از سازمان‌ها به نمایندگان تهران در مجلس گفت: این جلسه برای معارفه نمایندگان استان تهران با سازمان زیرمجموعه یکی از وزارتخانه‌ها در تهران برگزار شد که در انتهای نشست، دو کارت هدیه به این نمایندگان داده می‌شود.

او ادامه داد: بر اساس صحبت‌های انجام شده، نمایندگان گفتند که از این عمل ناراحت شده‌اند و جهت بازگرداندن هدیه‌ها، کارت‌ها را به یکی از نمایندگان تحویل می‌دهند تا به مسئولان سازمان مذکور بازگرداند.

امیرآبادی افزود: تمام نمایندگان تهران این کارت‌ها را بازگرداندند و این اتفاق خوبی برای مجلس یازدهم است که نشان داد در برابر چنین مسائلی کوتاه نمی‌آید و برخورد خواهد کرد. نمایندگان از همه دستگاه‌های اجرایی می‌خواهند رفتارهای یاد شده که در ادوار قبل وجود داشته است، تکرار نشود.

قانون برای اعطای هدیه به وکلای ملت ممنوعیتی ندارد

عضو هیئت رئیسه یبان کرد: قانون برای دریافت هدایا ممنوعیتی ندارد، اما این اصل مسئله نیست؛ زیرا نماینده شأن نظارتی دارد و اعطای هدیه موجب ایجاد شائبه می‌شود.

او با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نباید این عمل را انجام دهند و نمایندگان هم باید با این کار به شدت برخورد کنند، اظهار کرد: نمایندگان با پس دادن هدایا تذکر دادند که تکرار موضوع، موجب پیگرد آن در مجلس می‌شود.

امیرآبادی افزود: موضوع اعطای هدایا به نمایندگان، یکی از مواردی است که در جلسه هیئت رئیسه مطرح خواهد شد، قطعاً این مسئله به دستگاه‌های اجرایی انتقال داده می‌شود تا چنین اقدامات ناشایستی صورت نگیرد.

عضو هیئت رئیسه یادآور شد: در ادوار گذشته اتفاق یاد شده رخ داده بود؛ یادم نمی‌رود که همراه نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم به یکی از سازمان‌ها رفتیم و به ما تبلت هدیه دادند؛ همان موقع با چندی از نمایندگان نامه‌ای را در کنار هدایا به مسئولان آن سازمان دادیم و تذکری جدی هم درباره این رفتار به آنها داده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا عابدی
۱۳:۰۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
شما را جان عزیزانتون وضعیت فولاد و اهن را در کشور ساماندهی کنید عمده اقتصاد از تولید مسکن در نوک هرم گرفته تا کار کارگر در پایین هرم به این عامل بستگی داره و جلوگیری از افزایش قیمت این عنصر اقتصادی چرخ اقتصاد قویتر خواهد چرخید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
این هدیه معنا ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
امیدوارم کردین
آخرین اخبار