جزئیات برگزاری چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند تشریح شد/ جایزه ویژه برای مستندهای کرونایی

نشست خبری چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند با حضور مسئولان و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند با حضور سلیم غفوری مدیر شبکه مستند و میر تیموری دبیر جشنواره امروز صبح برگزار شد.

غفوری گفت: فراخوان چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند با شعار روایت حقیقت در قالب واقعیت از ۲۵ اردیبهشت اعلام شد و قرار است تا ۱۰ تیر آثار به دبیرخانه ارسال شود.

وی ادامه داد:به آثار راه یافته به بخش مسابقه مبلغی بابت حق پخش به تهیه‌کننده حقیقی اثر پرداخت می‌شود، برای بخش مستند کوتاه یک و نیم میلیون تومان، مستند نیمه بلند سه میلیون تومان، مستند بلند پنج میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

مدیر شبکه مستند عنوان کرد: امسال برای اولین بار جوایز تخصصی برای تدوین تصویربرداری پژوهش درنظر گرفته‌ایم و این جوایز به برنامه سازان تعلق می گیرد.

وی افزود: با توجه شیوع ویروس کرونا، بی شک هنرمندان و مستندسازان برای تولید آثار خود با مشکلاتی مواجه هستند و روند کار آن‌ها با کندی و سختی‌هایی همراه است که ما برای حمایت بیشتر، امسال میزان حق پخش آثاری که به بخش رقابتی جشنواره راه پیدا می‌کند به میزان ۵۰ درصد افزایش داده ایم.

رئیس چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند با اعلام وجود یک بخش جدید در جشنواره امسال گفت: امسال یک بخش ویژه برای مستند‌هایی که با موضوع کرونا تولید شده است، در نظر گرفتیم و موضوعات آن حول محور‌هایی همچون کمک‌های مردمی، اقدامات جهادگونه‌ای که در کشور برای کمک به هموطنان صورت گرفت، تلاش‌های نظام سلامت و کادر درمانی کشور، مجاهدت‌های مدافعان سلامت، کادر درمانی کشور و ... خواهد بود و شامل بخش فیلم مستند، عکس مستند و مستندنگاری خواهد بود.

غفوری گفت:همچنین امسال نیز همانند سال‌های گذشته سه بخش فیلم مستند، عکس مستند، مستندنگاری خواهیم داشت. در ضمن همچنان بخش انتخاب آثار مردمی را برگزار می‌کنیم.

غفوری اظهار کرد: اواخر تیرماه پخش آثار جشنواره از شبکه مستند شروع خواهد شد، پیش بینی می شود آثار در قالب ۵۰ برنامه پخش شود و در پاییز اختتامیه چهارمین جشنواره مستند را برگزار خواهیم کرد. فیلم‌هایی اجازه حضور در این جشنواره را دارند که از سال ۹۶ به بعد تولید شده باشند.همچنین منعی برای پخش مستند‌هایی که قبلا در جشنواره‌های سینمایی و مستند حضور داشتند وجود ندارد.

سلیم غفوری با اشاره به برگزاری جشنواره تلویزیونی مستند به صورت غیرحضوری گفت: جشنواره تلویزیونی مستند از ابتدا به صورت غیرحضوری برگزار می‌شد که با توجه به اتفاقات امسال و شیوع کرونا این مسئله نقطه قوتی برای آن به حساب می‌آید. در مورد برگزاری حضوری یا غیرحضوری اختتامیه نیز با توجه به شرایط در زمان لازم تدبیراتی خواهیم داشت.

وی همچنین درباره حمایت شبکه مستند از انجمن‌های صنفی مستندساز گفت: ما با هر دو انجمن صنفی تهیه کنندگان و مستندسازان در تعامل هستیم و بسیاری از اعضای آنان کار‌های تولیدی برای شبکه می‌سازند و این جشنواره فرصت خوبی برای مستندسازانی است که کمتر فرصت داشتند، آثارشان به نمایش دربیاید.

همچنین در این مراسم از پوستر چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند با شعار «روایت حقیقت در قاب واقعیت» رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار