محمد اشتیه: هماهنگی با اسرائیل را در همه سطوح متوقف کردیم

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از قطع هماهنگی‌ها با رژیم صهیونیستی در تمامی سطوح خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی و در پی تصمیم محمود عباس برای منحل کردن تمامی توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی، در پاسخ به طرح الحاق سرزمین‌های فلسطینی، از توقف هماهنگی‌ها در تمامی سطوح با اسرائیل خبر داد.

محمد اشتیه در دیدار با سفرای کشور‌های عربی در فلسطین بر جدیت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان در اتخاذ تصمیم توقف تمامی توافقنامه‌ها با اسرائیل تأکید کرد.

وی گفت: اسرائیل چندین اقدام را در پاسخ به تصمیم ما آغاز کرده و تلاش دارد تا کار تشکیلات خودگردان را تضعیف و علیه آن تشویق کند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اعلام کرد الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی و اعمال حاکمیت بر شهرک ها، خلاف قانون بین الملل و تهدیدی برای امنیت منطقه محسوب می‌شود.

وی همچنین با تقدیر از مواضعی که در مخالفت با پروژه اسرائیل اتخاذ شده، از جهانیان خواست تا موضعی جدی‌تر به منظور جلوگیری از اجرای تصمیم اسرائیل برای الحاق اتخاذ کنند.

از سوی دیگر، «محمد الحمزاوی» سفیر مراکش در فلسطین به نمایندگی از سفرای کشور‌های عربی بر عدم مشروعیت طرح‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی تأکید کرد که برای الحاق غور اردن و سرزمین‌های فلسطینی، علاوه بر تلاش برای اعمال حاکمیت بر شهرک‌ها و نیز اقدامات در قدس اشغالی و الخلیل صورت می‌گیرد.

سفیر مراکش گفت: الحاق غور اردن نقض قانون و پیمان سازمان ملل متحد محسوب شده و در صورتی که با آن برخورد نشود، سبب خواهد شد راه حل ایجاد دو دولت نابود شده و ثبات در منطقه از بین برود.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ۱۹ مه اعلام کرد سازمان آزادی بخش و دولت فلسطین تمامی توافقنامه‌ها با دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی را منحل می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار