نعیم قاسم: آزادسازی جنوب لبنان نقطه عطف منطقه بود

معاون دبیرکل حزب‌الله آزادسازی جنوب لبنان را نقطه عطف تاریخ منطقه به سمت استقلال خواند و پایبندی و ثبات سه گانه ارتش، مردم و مقاومت را عامل این پیروزی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله در سالگرد آزادسازی جنوب لبنان اعلام کرد این روز از روز‌های جاویدان و عید بزرگی برای مردم ما و مستضعفان جهان است.

وی گفت: این روز نقطه عطف تاریخ منطقه به سمت استقلال بود و مسیر سیاسی، فرهنگی و جهادی منطقه را تغییر داد و ما را از ناامیدی به امید، از تسلیم بودن به مقاومت، از ذلت به عزت و از شکست به پیروزی منتقل کرد.

معاون حزب‌الله افزود: عید مقاومت اعلام آشکار سقوط ارتش صهیونیستی بود چرا که پایبندی و ثبات سه گانه «ارتش، ملت و مقاومت» این ارتش را درهم شکست. این حوادث ثابت کرد کشور‌های بزرگ که به اسرائیل گرایش دارند نمی‌توان بر راه‌حل‌های آنان که زیر نظر آمریکا و غرب است اعتماد کرد، زیرا آن‌ها دلیل وجود اسرائیل و اشغالگری آن هستند و از دشمنی و تجاوز به فلسطین حمایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: آزادسازی جنوب لبنان، در‌های پیروزی لبنان، فلسطین و منطقه را بر اسرائیل و پروژه‌های آمریکا و ساخته دست آن داعش باز کرد و نسلی را به وجود آورد که کوتاه نمی‌آید و تسلیم نمی‌شود و پایه‌های آینده امیدوارکننده، آزادسازی فلسطین و اراضی اشغالی را بنا نهاد.

شیخ نعیم قاسم افزود: مقاومت و بازسازی دو موضوع مرتبط به هم هستند چرا که مقاومت به تشکیل دولت، حل امور مردم، بسط دادن عدالت میان مردم، انتقال کشور به اقتصاد مولد و مقابله با فساد و حاکمیت قانون اصرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه نیاز به مقاومت تمام نمی‌شود و ما همواره در قلب نبرد هستیم و خطر واقعی تهدیدی حقیقی برای فلسطین، لبنان و منطقه است، گفت: مقاومت باید در آمادگی بالای خود باقی بماند و برای آینده آمادگی بیشتری داشته باشد. موازنه پاسخگویی تضمین حفاظت از سرزمین و گزینه‌های سیاسی آن و یکی از ایستگاه‌های پیروزی بزرگ است. با آزادسازی جنوب لبنان، مقاومت از پروژه‌ای که قادر به آزادسازی و پیروزی است به پشتیبان ثابت لبنان و آینده تبدیل شد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان با قدردانی از شهدا، جانبازان و مجاهدان مقاومت و خانواده‌های ایشان اعلام کرد لبنان با جوانانی که عهد بسته اند امانت دار خون و فداکار‌های مجاهدان باشند به سوی پیروزی‌های بی حد و مرز با وجود هرگونه کارشکنی خواهد رفت.

تا ده‌ها سال معادله جنگ محور مقاومت با دشمن صهیونیستی نامتوازن بود تا اینکه در مه سال ۲۰۰۰ میلادی (خرداد ۱۳۷۹)، حزب‌الله ارتش اشغالگر را که مدعی بود شکست‌ناپذیر است با حقارت و ذلیلانه از جنوب لبنان فراری داد و این روز در لبنان «عید مقاومت و آزادسازی» نام‌گذاری شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار