اجرای سیاست های کلی جمعیت رصد می شود

نجفی مهر مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: اینکه ۶ سال پس از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط رهبر انقلاب، هنوز رشد طلاق افزایشی و ثبت واقعه ازدواج کاهشی است مشخص است که یک جای کار می‌لنگد!

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نجفی مهر مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت:اینکه 6 سال پس از ابلاغ سیاست های کلی جمعیت توسط رهبر انقلاب ، هنوز رشد طلاق افزایشی و ثبت واقعه ازدواج کاهشی است مشخص است که یک جای کار می لنگد یعنی همکاری های بین بخشی مطلوب نیست و وزارتخانه ها جزیره ای عمل میکنند .

او گفت: چرا با گذشت این 6 سال متولیان امر هنوز نتوانسته اند شعار "فرزند کمتر زندگی بهتر" را که مربوط به دوران کنترل جمعیت است ، از اذهان پاک کنند ؟ چه مرجعی باید رسانه ها و گروه های مرجع ، نخبگان ، فرهیختگان و صاحب نظران را به همراهی با پویش افزایش جمعیت ترغیب و هم افزا نماید؟

او افزود: در قانون برنامه ششم توسعه نیز تاکید شده است که باید تسهیلات خوبی برای تامین مسکن زوجین جوان پرداخت گردد. درمان ناباروری مردان و زنان مورد حمایت مالی و یارانه ای قرار بگیرد. مشاغل خانگی توسعه یابند. جمعیت روستاها حفظ شود . میانگین سن ازدواج خانم ها و آقایان، 10 درصد کاهش پیدا کند و در 5 سال اول ازدواج ، به زوجین مشاوره های مستمر داده شود. اما آیا واقعا همه بخش ها و سازمان ها به وظایف خود در این رابطه عمل کرده اند یا برخی از آنها با کم کاری، زحمات دولت را زیر سوال می برند؟

نجفی مهر گفت: در استان کرمانشاه عملکرد همه ادارات درباره اجرای سیاست های کلی جمعیت و قانون برنامه ششم توسعه، با تاکید مدیریت ارشد استان، رصد خواهد شد و به زودی به مردم عزیز گزارش داده می شود.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.