وداع سوزناک و عاشقانه امام سجاد(ع) با ماه رمضان

امام سجاد (ع) در دعای ۴۵ صحیفه سجادیه، با سوزی عاشقانه با ماه مبارک رمضان وداع می‌کند.

حجت الاسلام حمید صداقت پور کارشناس دینی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: امام سجاد(ع) در دعای ۴۵ صحیفه سجادیه با ماه مبارک رمضان عاشقانه وداع می کند.

او افزود: امام سجاد (سلام‏ الله‌علیه) آخر ماه مبارك رمضان كه می‏ شد، با سوز و گداز این دعا را می‏ خواند و می‏ فرمود: ماه رمضان در بین ما اقامت داشت و جای حمد و ثنا بود؛ زیرا به همراه خود رحمت آورد و رفیق بسیار خوبی برای ما بود. ما در صحبت و همراهی با او به فضایل و نعمتهای زیادی رسیدیم. دوستی بود كه به همراهش رحمت و مغفرت و بركت آورد.

این کارشناس دینی ادامه داد: ما سی روز با این ماه زندگی کردیم و سبک زندگی در این مدت تغییر کرد ورقی کوچکی از قیامت از احوال گرسنگی و تشنگی بر انسان عیان شد.


بیشتر بخوانید: اعلام میزان زکات فطریه به تفکیک مراجع تقلید


صداقت پور بیان کرد: امام سجاد (ع) می فرماید: خدایا من وداع می کنم با کسی که هجرانش برایم سخت است و من وحشت دارم از اینکه با ترک این ماه، از معنویات بیرون آییم .

او تصریح کرد: خروج از این ماه،نباید به منزله خروج از شب زنده داری و استغفار و انس با قرآن باشد.حضرت این ماه را عید اولیاء الله می دانند، زیرا در این ماه اولیاء الله بیشترین بهره را می برند.

آمار جرم و جنایت در این ماه کاهش می آید چون دلها نرم و خاشع می شود. درود خدا بر تو ای همسایه ای که دلها نرم می شود و گناهان کم می شود.

علاقه ی قلبی حضرت به ماه رمضان اینگونه بروز می کندکه می فرماید: درود خدابر تو ای ماهی که قبل از آمدنش در ماه شعبان به استقبالش رفتیم .

خدایا این ماه را آخرین روز ما قرار نده و اگر آخرین روز ما است ما را از آمرزیده شدگان قرار بده .

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
خداحافظ ماه خوب خدا