توبه؛ آخرین ایستگاه برای رسیدن به فطرت پاک در عید فطر /نشانه‌های مُرده دلی چیست؟ +فیلم

اگر انسان بخواهد بعد از یک ماه عبادت نزد خدا جای بگیرد باید توبه کند تا روح او زنده شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: لفظ گناه با تعاریف مختلفی بیان می‌شود و هر کدام از این تعبیر‌ها به علتی نامگذاری شده است، به عنوان مثال گاهی گناه به معنای ضرر است، زیرا انسان هنگامی که گناه می‌کند به خودش ضرر می‌رساند، گاهی گناه به معنای جناح، پر وبال است، زیرا پر و بال انسان با گناه بسته می‌شود و نمی‌تواند به سوی آسمان پرواز کند و گاهی به معنای حرج و زخم است، زیرا هنگامی که گناه می‌کنیم روح خود را زخمی می‌کنیم و اگر این زخم مداوا نشود باعث عفونت و مرگ انسان می‌شود.

وی افزود: عید فطر عید رجوع به فطرت پاک است که این امر فقط با توبه محقق می‌شود، امام سجاد (ع) در مناجات تائبین می‌فرمایند: اگر گناهان باعث مُرده دلی انسان شد، باید چه کرد؟ آیا باید آن شخص را رها کرد؟ خیر، باید در قدم اول تلاش برای احیای او انجام داد. امام صریحاً می‌فرمایند: راه حل زنده شدن انسان، توبه به سوی پروردگار است و خداوند با توبه روح انسان را زنده می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف سخنران و کارشناس مذهبی درباره تعریف گناه و راه نجات از آثار آن، توضیحاتی ارائه کرده است که در ویدئوی زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید.

نشانه‌های مُرده دلی چیست؟

این کارشناس مذهبی روایتی از پیامبر (ص) در باب توبه نقل می‌کند که رسول خدا (ص) می‌فرمایند: چهار چیز است که قلب را می‌میراند و یکی از آن‌ها، گناه بر روی گناه است. موقعی که به فریاد گناه نرسیدی و آن را مداوا نکردی توبه نکردی و استغفار نکردی که این باعث قصاوت قلب و سنگدلی می‌شود.


بیشتر بخوانید : توفیقاتی که برای روزه‌دار حقیقی پس از ماه رمضان هم باقی می‌ماند/ عید فطر؛ روز عیدی‌گرفتن از خداوند


وی ادامه داد : برای اینکه بفهمیم که دچار مُرده دلی هستیم یا خیر؟ باید گفت: خشکی چشم، قصی بودن قلب، حرص زدن برای مال دنیا و اصرار بر گناه از علامت‌های مرده دلی و بدبختی است، حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف سخنران و کارشناس مذهبی درباره نشانه‌های انسان مُرده دل، توضیحاتی ارائه کرده است که در ویدئوی زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: عید فطر99 ، توبه ، عید فطرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار