تمرین‌ها و آیتم‌های مفید و کاربردی (قسمت اول)

بسیاری از تمرین‌های ورزشی، بیش از تصور، موثر و مفید هستند و آشنایی با آن‌ها، به سلامتی بدن و زیبایی اندام کمک می‌کند.

تمرین‌ها و آیتم‌های مفید و کاربردی (قسمت اول)به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید نام بسیاری از آیتم‌های ورزشی را شنیده و یا در دوره‌ای به آن‌ها پرداخته باشید؛ اما دانستن میزان تاثیرگذاری و کمکی که به سلامتی بدن و حتی زیبایی اندام شما می‌کنند، قطعا انگیزه بیشتری برای پرداختن به آن‌ها دارد.

در این گزارش از آیتمی استقامتی با نام پلانک، صحبت خواهیم کرد. پلانک، به خوبی ماهیچه‌ها را درگیر می‌کند و علاوه بر لاغری، تاثیرات مثبت بسیاری دارد. پلانک از ورزش‌های نسبتا جدید است و از بهترین راه‌ها، برای کاهش وزن است. با انجام پلانک در کمترین زمان، می‌توان نتیجه شگفت انگیز گرفت. پلانک ماهیچه‌های ستون فقرات را تقویت می‌کند.

اگر در ابتدای راه هستید، سعی کنید بدن را به شکل افقی کمی بالاتر از سطح زمین حفظ کنید. از انگشتان پا و کف دست به عنوان تکیه گاه استفاده کنید. البته می‌توانید از آرنج هم برای تکیه، استفاده کنید. در حین انجام پلانک، سعی کنید نفس‌های عمیق بکشید؛ این کار باعث می‌شود چربی بیشتری سوزانده شود.

توصیه اکثر مربیان این است که به صورت یک روز در میان و برای مدت یک دقیقه، پلانک را انجام دهید؛ اما باید سعی کنید کم کم، زمان خود را افزایش داده و تا ۵ دقیقه، رکورد خود را بهبود دهید.

پلانک به تقویت هسته بدن، بهبود شکل ظاهری اندام، تعادل بدن و افزایش سوخت و ساز کمک می‌کند. پلانک، آسیب‌های ستون فقرات و نخاع را کاهش می‌دهد و عضلات پا را، تقویت می‌کند.

شاید جالب باشد که بدانید، پلانک برای تقویت ذهن نیز، انتخاب بسیار خوبی است. به بهبود شرایط روحی، به دلیل ترشح اندروفین، کمک و انعطاف پذیری بدن را هم تقویت می‌کند.

بسیار توجه کنید که در کنار تمام فوایدی که پلانک دارد، اگر به شکل صحیح انجام نشود، باعث بروز مشکلات تنفسی می‌شود. حتی در صورت انجام پلانک به شکل غلط، ممکن است روی مفاصل، فشار ایجاد شود.

برای حفظ موقعیت پلانک، بهتر است در ابتدا، روی زمین حالت شنا بگیرید. سپس، آرنج را با زاویه‌ی ۹۰ درجه خم کنید و وزن بدن را روی بازو‌ها منتقل کنید. بالاتنه را صاف کنید. باید بدن سفت و در یک خط صاف باشد. سستی و خم کردن، انجام حرکت را با اشتباه، مواجه می‌کند.

سر را در حالت راحتی قرار دهید و به زمین نگاه کنید و سعی کنید تا حد امکان، این وضعیت را حفظ کنید. تنفس عمیق و آرام را هم، فراموش نکنید.

افرادی که سابقه افتادن، جراحی، درد یا ضعف ماهیچه‌های لگن و یا اضافه وزن دارند، باید احتیاط و با یک متخصص، مشورت کنند.

در روز‌های ابتدایی، روزی ۳ یا ۴ بار، و تا حداقل ۱۰ ثانیه این حرکت را تمرین کنید. سعی کنید کم کم، زمان و استقامت خود را، افزایش دهید.


بیشتر بخوانید:گرم کردن درست، پیش از شروع ورزش (قسمت اول)


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار