بازدید و بررسی مسیر‌های ورودی آب از هیرمند و رود‌های منتهی به تالاب

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان به همراه تیم کارشناسی اداره کل از پروژه‌های لایروبی انهار منتهی به تالاب هامون بازدید کرد.

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان به همراه تیم کارشناسی اداره کل از پروژه‌های لایروبی انهار منتهی به تالاب هامون شامل نهر ادیمی، رونگ‌های هامونک و نه طایفه که در سال گذشته لایروبی شده و نقش حیاتی در احیاء بخش‌هایی از پناهگاه حیات وحش هامون داشته اند بازدید کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر از فعالیت شبانه روزی همکاران حفاظت محیط زیست استان و تیم‌های کارشناسی که با وسواس و دقت نظر در این چند ماهه اخیر جهت انتقال سیلاب به کانون‌های گرد و غبار و احیاء پوشش گیاهی منطقه کوشیده اند،در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  تلاش ما مدیریت منابع آبی موجود بر اساس یک مدیریت یکپارچه و منسجم "که منافع کل منطقه سیستان را در بر گرفته باشد" است.

پورمردان ادامه داد: طی بازدیدی که از پروژه‌های اداره کل و روند آبگیری تالاب هامون داشتیم مقرر شد تا بازگشایی از دایک مرزی و انهار داخلی، حفر و لایروبی برخی دیگر از مسیر‌های اصلی سیلاب‌ها برای تسهیل در آبگیری هامون‌ها به سرعت انجام شود.

او افزود: وضعیت ورودی آب از مسیر رودخانه هیرمند و فراه رود هرچند همراه با نوسان، اما رضایت بخش است.

او همچنین از پروژه طرح نهالکاری هامون جهت مقابله با پدیده گرد و غبار و اسکله صیادی تخت عدالت واقع در هامون پوزک بازدید کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار