پدر پیوند کبد ایران خبر داد؛

فارس، رتبه نخست اهداکنندگان عضو در کشور

پدر پیوند کبد ایران گفت: استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری در صدر اهداکنندگان عضو کشور هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران اظهار کرد: پی ام پی شیراز، شهرکرد و استان کهگیلویه و بویراحمد به عدد ۷۰ رسیده و این در حالی است که این شاخص برای ایران ۱۳ تا ۱۴ نفر است.

او با بیان اینکه PMP، تعداد اهدا کنندگان عضو از مرگ مغزی را در جمعیت یک میلیون نفر و در طول یک سال نشان می‌دهد، افزود: این شاخص برای در بالاترین میزان برای کشور‌های اروپایی و به خصوص بلژیک، اسپانیا و کرواسی، ۴۰ تا ۴۵ مورد ثبت شده است.

پدر پیوند کبد ایران با بیان اینکه مرکز پیوند ابوعلی سینای شیراز از نظر تعداد پیوند در سال و توان علمی بزرگ‌ترین مرکز پیوند در دنیا است، گفت: با وجود تیم قوی پیوند و انجام جراحی‌های پیوند در کبد، کلیه، لوزالمعده، پانکراس، روده، قلب، پیوند‌های خوشه‌ای، امید به زندگی برای بیماران پبوندی تا ۹۰ در صد افزایش یافته است.

ملک حسینی، اهدای عضو بویژه از مرگ مغزی‌ها را پشتوانه حمایتی ارزشمندی برای به کار گیری توان علمی متخصصان پیوند در این مرکز اعلام کرد و ادامه داد: امروز در ایران با وجود فتاوا و قوانین مصوب موجود، ۹۰ تا ۹۵ در صد مرگ مغزی‌ها برای اهدای عضو رضایت می‌دهند و این یک شانس واقعی برای ادامه زندگی بیمارانی است که در انتظار عضو پیوندی هستند.

او با بیان اینکه مرگ واقعی برای یک فرد مرگ مغزی به لحاظ علمی ثابت شده است، افزود: طولانی‌ترین زمانی که اعضای یک مرگ مغزی توانسته با کمک دستگاه زنده بماند ۱۱۰ روز بوده، اما این اعضا در صورت اهدا به فرد نیازمند می‌تواند تا سال‌ها به یک بیمار زندگی دوباره ببخشد.

غلامی مدیر فراهم آوری پیوند مرکز ابوعلی سینا بیان کرد: در حال حاضر در این مرکز هزار نفر در لیست انتظار برای دریافت عضو پیوندی کبد، کلیه، پانکراس، روده، قلب و سایر اعضا هستند.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار