انجام بیش از سه هزار و ۱۲۵ مورد ماموگرافی در بیمارستان امام علی (ع)

در طول سه سال گذشته تا کنون سه هزار و ۱۲۵ مورد ماموگرافی در بیمارستان امام علی (ع) انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمود جاوید مدیر درمان تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در طول سه سال گذشته تا کنون سه هزار و ۱۲۵ مورد ماموگرافی در بیمارستان امام علی (ع) انجام شده است.

او با اشاره به اینکه سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در بین زنان و دومین عامل مرگ ناشی از سرطان است افزود: در کشور ما میزان ابتلا به این بیماری در حال افزایش است، به طوری که امروزه از هر ۱۲ خانم ایرانی یک نفر مبتلا به سرطان پستان می‌شود.

جاوید اضافه کرد: تشخیص به موقع این سرطان منجر به درمان موفق و حتی در مواردی درمان قطعی این بیماری می‌شود و ماموگرافی از جمله ابزار تشخیصی مورد نیاز بیمه شدگان تأمین اجتماعی استان بود که از شهریور سال ۱۳۹۶ در بیمارستان تأمین اجتماعی امام علی (ع) نصب و راه اندازی شد.

او ادامه داد: در بیمارستان امام علی (ع) به تفکیک در سال ۹۶ تعداد ۳۱۶ مورد، در سال ۹۷ تعداد یک هزار و ۴۵۶ مورد، در سال ۹۸ تعداد یک هزار و ۳۵۳ انجام شده است.

جاوید با بیان اینکه به طور میانگین ۱۱۲ مورد ماموگرافی در ماه و چهار مورد در روز در این بیمارستان انجام می‌شود گفت: در هر ماموگرافی ۵۰ دقیقه زمان صرف می‌شود.

او در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تشخیص به موقع در ۳۱۲ نفر از خانم‌هایی که موفق به انجام ماموگرافی با این دستگاه شدند با پیگیری و درمان، از پیشرفت سرطان سینه در آن‌ها جلوگیری شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار