بسته خبر‌های انتظامی:

از دستگیری عاملان تمسخر گویش‌های محلی تا کشف ۴۹۵ کیلو تریاک در درگیری پلیس

بابسته خبر‌های انتظامی امروز ۳۰ اردیبهشت ۹۹ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

از دستگیری عاملان تمسخر گویش‌های محلی تا کشف ۴۹۵ کیلو تریاک در درگیری پلیسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته خبر‌های انتظامی امروز ۳۰ اردیبهشت ۹۹ در سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان می‌خوانیم.

همه سازمان‌ها در حوزه پیشگیری نقش و سهم دارند

فرمانده انتظامی استان کرمان در دیدار با سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری گفت: همه سازمان‌ها در حوزه پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی نقش و سهم دارند تا از هزینه‌های بروز کوتاهی در حوزه‌های مختلف کاسته شود.

سردار عبدالرضا ناظری در دیدار با سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری ضمن تبریک انتصاب این مقام مسئول گفت: جرم شناسی و جامعه شناسی از جمله رویکرد‌های مورد توجه قضایی و انتظامی هستند و چه هزینه‌هایی که به سبب کوتاهی‌های حوزه پیشگیری پرداخت شده و می‌شود.

او با اشاره به شرایط خاص جامعه به سبب شیوع ویروس کرونا افزود: در این حوزه نیز خدمات خوبی از سوی نهاد‌های خدماتی امدادی و بهداشتی انجام شده، اما چه بهتر که با رویکرد پیشگیری، از خیلی از زمینه‌های شیوع این معضل جلوگیری موثرتری بشود.

سردار ناظری ادامه داد: در این میان مجازات‌های بازدارنده به نوع خود یک پیشگیری موثر هستند و باید گفت امروز از جمله نهاد‌هایی که از عدم انجام یا موثر نبودن اقدامات فرهنگی اجتماعی رنج می‌برد پلیس است، چون پلیس اولین واحدی است که در تصادفات، حوادث و سوانح به محل وقوع جرم و مسائل مرتبط با آسیب‌های فردی و اجتماعی می‌رسد و مسول است.

او با اشاره به واکاوی یک مورد قتل گفت: دارا بودن تحصیلات دیپلم از سوی فرد مجرم و همچنین تحصیلات دانشگاهی از سوی عامل یک مورد قتل دیگر نشانگر ضعف‌های اساسی در برخی حوزه‌ها است که باعث تاثر انسان و احساس کمبود‌های اساسی در حوزه‌های روانشناسی، مددکاری و مداخلات اجتماعی جامعه می‌شود.

سردار ناظری تصریح کرد: در این رابطه ناجا با توسعه زیرساخت‌های هوشمندسازی از هر طرح و برنامه‌ای در حوزه پیشگیری استقبال می‌کند، چون این مولفه یک سرمایه است که باعث می‌شود خون‌های کمتری ریخته شود و اساسا در راه اعتلای نظام خون‌های زیادی ریخته شده که نباید اجازه بدهیم این ارزش‌ها و دستاورد‌های مهم به هدر برود و ابزار دست معاندان قرار بگیرد.

سردار ناظری با تاکید بر تقویت راهکاری‌های پیشگیرانه با جلب مشارکت حداکثری سایر نهاد‌ها گفت: در همین رابطه در حوزه خدمات بیمه‌ای یک موضوع را مطرح کردیم که در صورت کاهش حوادث و سوانح رانندگی یک سری فاکتور‌های تشویقی لحاظ و همچنین برخی مولفه ها، بررسی و جهت افزایس امنیت و ایمنی عمومی مورد ارزیابی و توسعه قرار بگیرند.

عامل تیراندازی و شرارت در عملیات پلیس امنیت"کهنوج"دستگیر شد

سرپرست فرماندهی انتظامی"کهنوج" از دستگیری عامل تیراندازی و شرارت که با اقدامات مجرمانه خود باعث اخلال در نظم و امنیت عمومی شهروندان شده بود، خبر داد.

سرهنگ شاهپور بهرامی اظهار کرد: درپی وقوع یک فقره تیراندازی و اقدامات مجرمانه مکرر در سطح شهر، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان بصورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود:ماموران پلیس امنیت با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی پس از شناسایی عاملان تیراندازی و شرارت با هماهنگی دستگاه قضایی یک متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: از جمله اقدامات مجرمانه این شرور می‌توان به چندین مورد تیراندازی، حمل سلاح غیر مجاز، اخاذی و اخلال در نظم عمومی اشاره کرد که با نیت قدرت نمایی و ایجاد رعب و وحشت انجام داده است.

دستگیری عاملان تمسخر گویش‌های محلی شهرستان جیرفت در فضای مجازی

فرمانده انتظامی جیرفت از شناسایی و دستگیری ۴ نفر از عاملان تمسخر گویش‌های محلی این شهرستان در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ"رضا محمدرضایی در تشریح این خبر افزود: در پی شکایت و مطالبه عمومی شهروندان عزیز و فرهنگ دوست مبنی بر اینکه افرادی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، با تهیه دوبله‌هایی با محتوای خلاف موازین شرعی و ضمن فحاشی اقدام به تمسخر گویش محلی و ایجاد اختلاف بین اقوام کرده اند و با عنایت به تاکید شورای فرهنگ عمومی، رصد این قبیل پیج‌ها و دستگیری عاملان در دستور کار کارشناسان پلیس فتا جیرفت قرار گرفت.

او بیان کرد: کارشناسان سایبری طی رصد اطلاعاتی خود در مدت زمانی کوتاه موفق به شناسایی ۴ نفر از گردانندگان این پیج‌ها شدند که این چند نفر در یک عملیات ضربتی دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متاسفانه بعضی از افراد خواسته یا ناخواسته ترجیح می‌دهند که لحظات باهم بودن را با سوء استفاده از لهجه‌های شیرین و غنی محلی و قومیت‌های مختلف اقدام به تمسخر یکدیگر کنند غافل از آنکه دشمنان نظام که نمی‌توانند اتحاد و یکپارچگی کشور عزیزمان را ببینند با استفاده از این موضوعات درصدد تفرقه افکنی و ایجاد چند دستگی بین قومیت‌های ایران اسلامی هستند.

سرهنگ محمدرضایی با بیان اینکه تمسخر لهجه‌ها و گویش‌های محلی و قومیت‌ها زمینه ساز مرگ فرهنگ‌ها می‌شود، گفت: قطعاً پلیس با کسانی که اقدام به اشاعه اعمال منافی اخلاق کرده و با تمسخرلهجه موجب رنجش و آزردگی قومیت‌ها شوند با حمایت و هماهنگی دستگاه قضا برخورد خواهد کرد.

باز هم"سامانه مها" از سرقت طلافروشی جلوگیری کرد

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گفت: با به صدا در آمدن زنگ هشدار سامانه مها و حضور بموقع پلیس از وقوع سرقت طلافروشی در محدوده میدان ارگ شهر کرمان جلوگیری شد.

سرهنگ علی رضا پریور گفت: یکی از موارد مورد تاکید در حوزه پیشگیری از سرقت، نصب سامانه مها در اماکن عمومی، تجاری و شخصی است که از طریق آن هرگونه ورود به اماکن دارای این سامانه به مرکز هشدار الکترونیک پلیس منعکس و بلافاصله نزدیک‌ترین واحد گشت به محل اعزام می‌شود.

او افزود: در همین رابطه در پی ورود یک سارق به یکی از مغازه‌های طلافروشی محدوده میدان ارگ شهر کرمان، زنگ هشدار سامانه مها توسط صاحب مغازه به صدا درآمد و ماموران مرکز فوریت‌های پلیسی با حضور ضربتی در این مغازه موفق شدند سارق را قبل از اقدام به سرقت و فرار دستگیر کنند.

رئیس پلیس پیشگیری با اشاره به استقرار مرکز این سامانه در چهاراه ابوحامد شهر کرمان تصریح کرد: نصب این سامانه در واحد‌های صنفی و تجاری بمنزله دسترسی سریع صاحب مغازه به زنگ هشداری است که با نواختن آن، نزدیکترن واحد گشت انتظامی از طریق مرکز هشدار الکترونیک به محل اعزام می‌شود که از اصناف، کسبه و بازاریان به ویژه صنف طلافروشان و دیگر شهروندان می‌خواهیم اماکن تجاری و صنفی خود را به این سامانه مجهز و به نحو موثری از وقوع سرقت و دیگر جرائم پیشگیری کنند.

کشف ۴۹۵ کیلو تریاک در درگیری پلیس با سوداگران مرگ

فرمانده انتظامی استان از کشف ۴۹۵ کیلو گرم تریاک در درگیری پلیس با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر در شهرستان "کهنوج"خبر داد.

سردار"عبدالرضا ناظری در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشرافیت و رصد اطلاعاتی یک گروه از قاچاقچیان مسلح که قصد انتقال مقادیری مواد مخدر از محور‌های مواصلاتی کرمان به استان‌های مرکزی کشور داشتند را شناسایی کردند.

او افزود: در همین راستا ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری پلیس"کهنوج" مسیر‌های احتمالی عبور این محموله را تحت کنترل خود قرار داده و در نهایت خودروی قاچاقچیان در ورودی شهر"کهنوج"مشاهده و تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

سردار ناظری بیان داشت: ماموران پلیس به منظور متوقف نمودن خودروی تحت تعقیب، با علائم هشدار دهنده به راننده دستور ایست دادند، اما سرنشیان مسلح آن با پلیس درگیر شدند که طی این درگیری، سوداگران مرگ با سرعت عمل و برتری آتش پلیس مواجه، و با به جا گذاشتن خودروی حامل مواد مخدر از صحنه متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در این عملیات ضمن توقیف خودروی قاچاقچیان، ۴۹۵ کیلو و ۳۵۰ گرم تریاک کشف شد که تلاش پلیس برای دستگیری قاچاقچیان فراری ادامه دارد.

دستگیری ۱۳ نفر سارق و کشف ۲۸ فقره سرقت در ریگان

فرمانده انتظامی ریگان از دستگیری ۱۳ نفر سارق و کشف ۲۸ فقره انواع سرقت طی اردیبهشت ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا تاج آبادی گفت: در راستای افزایش احساس امنیت اموال مردم در سطح جامعه و به منظور پاکسازی نقاط جرم خیز برخورد با سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: در اجرای طرح برخورد با مخلان نظم و امنیت مأموران انتظامی با شناسایی متهمان و مناطق جرم خیز در چند عملیات جداگانه جهت دستگیری سارقان اقدام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ریگان تصریح کرد: مأموران موفق شدند طی اردیبهشت ماه سال جاری با دستگیری ۱۳ نفر سارق ۲۸ فقره سرقت منزل، احشام، موتورسیکلت، قطعات خودرو، اماکن خصوصی، دولتی و سایر موارد را کشف کنند که این امر رضایت شهروندان را به دنبال داشت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.