پارسال کارگروه آموزش، پژوهش و فنآوری عملکرد مثبتی داشت

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گفت : عملکرد کارگروه آموزش، پژوهش و فنآوری پارسال مثبت بود و هم در بحث اعتبارات پژوهشی و هم در برگزاری جشنواره و نمایشگاه ها، عملکرد‌های بسیار موفقی رقم خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گفت : باید با جدیت و تلاش بیشتر در راستای موضوع آموزش گام برداریم زیرا این موضوع بسیار مهم تاثیر بسزایی در افزایش بهره وری در جامعه دارد.

او با اشاره به عملکرد این کارگروه در سال گذشته گفت : عملکرد این کارگروه در سال گذشته مثبت بود و هم در بحث اعتبارات پژوهشی و هم در برگزاری جشنواره و نمایشگاه عملکرد‌های بسیار موفقی برای استان رقم خورد.

او افزود: کارگروه آموزش و پژوهش یکی از منظم‌ترین جلسات خود را در سال گذشته برگزار کرد و با ارائه برنامه‌های مهم و اجرایی تلاش کردیم اثربخشی فرهنگ آموزش و پژوهش را در جامعه بیشتر کنیم.

او با بیان اینکه اعتبارات این کارگروه را در سال گذشته با همکاری دانشگاه‌ها افزایش دادیم، ادامه داد: برای عناوین مختلف موضوع پژوهش اعتبارات موجود را ۱۰۰ درصد افزایش دادیم و یک همکاری بسیار مطلوبی برای اجرای بهتر برنامه‌ها و افزایش اعتبارات در سال گذشته با دانشگاه‌ها صورت گرفت بطوریکه معادل آنچه را ما اعتبار در نظر گرفتیم معادل آن را دانشگاه‌ها هم اعتبار در نظر گرفتند و کار بسیار بزرگی بود که انجام شد.

او با اشاره به برگزاری نمایشگاه فنآوری در سال گذشته گفت: این کارگروه در سال گذشته بهترین نمایشگاه فنآوری را برگزار کرد و مردم هم در سنین مختلف استقبال خوبی از آن بعمل آوردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری در نظر گرفتن هدایا برای پژوهشگران برتر در دستگاه‌های اجرایی را یک کار بسیار موفق این کارگروه در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در سال گذشته تلاش کردیم که علاوه بر اهدای لوح تقدیر، هدایا‌های جداگانه‌ای نیز برای پژوهشگران برتر در نظر گرفته شود و تلاش کردیم تا برای کار پژوهش و تحقیقات در جامعه توجه بیشتری ایجاد شود زیرا این موضوع منجر به ایجاد انگیزه در جوانان برای توجه به کار‌های پژوهشی خواهد شد.

او خواستار توجه بیشتر به این کرگروه برای رسیدن به جایگاه واقعی خود شد و گفت: این کارگروه از کارگروه‌های بسیار مهم استان است که در بحث آموزش، پژوهش و نوآوری، به ارائه راهکار و برنامه ریزی می‌پردازد و این مهم نهایتاً منجر به بالندگی شکوفایی در جامعه خواهد شد.

او با تاکید بر تلاش بیشتر از سوی دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها به منظور حرکت در مسیر آموزش و پژوهش، افزود: محور توسعه، آموزش است لذا تعامل و همکاری گسترده‌تر بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای بهتر برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، الزامی و بسیار مهم است.

 کریمی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو این کارگروه باید شخصاً در جلسات حضور داشته باشند و اگر مدیران به معاونین خود تعویض اختیار داده اند که در این کارگروه حضور پیدا کنند، معاونین ادارات باید با اختیار کامل و داشتن حق رای در این کارگروه حضور داشته باشند زیرا با مشخص شدن مسئولیت‌ها به دنبال اجرای بهتر و بیشتر برنامه‌های این کارگروه در سالجاری هستیم.

او خواستار توجه بیشتر دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات پژوهشی در استان شد و گفت: باید تلاش کنیم با اجرای برنامه‌های علمی و کاربردی، پژوهش‌های تحقیقاتی منجر به اثرابخشی و بهره وری در جامعه گردد و با حرکت در این مسیر است که بالندگی و شکوفایی برای جامعه محقق خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گفت: با توجه به اینکه در سالجاری دو ماه سال مالی به عقب افتاده است لذا هیچ بهانه‌ای از دستگاه‌ها برای جذب اعتبارات پژوهشی پذیرفتنی نیست و دستگاهی که در این زمینه کوتاهی داشته باشد مراتب هم به اطلاع استاندار محترم و هم به دستگاه اجرایی ذیربط در مرکز رسانده خواهد شد و از سوی دیگر دستگاه‌های موفق در این زمینه معرفی و تشویق خواهند شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.