فروش ۷۰۰ میلیون تومانی طرح "بهارانه کتاب" فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اجرای طرح «بهارانه کتاب» در این استان از فروش ۷۰۱ میلیون تومان کتاب در قالب این طرح در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی گفت: استان فارس از نظر میزان فروش کتاب در طرح بهارانه کتاب تا ۲۸ اردیبهشت در رتبه چهارم کشور با مبلغ ۷۰۱ ملیون تومان فروش قرار دارد و از نظر تعداد فروش نیز در رتبه چهارم با ۲۰۴۹۳ جلد کتاب است.

او افزود: به‌ منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: در این طرح کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت‌نام می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین ‌شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند که مؤسسه خانه کتاب به نمایندگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی، مبلغ یارانه خرید کتاب را به کتابفروش‌ها پرداخت خواهد کرد.

سهرابی گفت: طرح بهارانه کتاب در کتابفروشی‌های سراسر کشور اجرا می‌شود و آن‌گونه که آمارهای مؤسسه خانه کتاب نشان می‌دهد ۴۵ کتابفروشی از استان فارس در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۷ کتابفروشی در شیراز و ۸ کتابفروشی دیگر در چند شهرستان از جمله جهرم و نی‌ریز قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار