در صحن علنی:

گزارش تفحص از نحوه اجرا قانون هدفمندی یارانه‌ها قرائت شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست امروز گزارش تفحص از نحوه اجرا قانون هدفمندی یارانه‌ها را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی در مورد تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

سیدحسن حسینی‌شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بررسی تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بیش از دو سال طول کشیده است، بیان کرد: قانون هدفمندی یارانه‌ها در ۱۵ دی ۸۸ در مجلس به تصویب رسیده و ۲۳ دی ماه همان سال توسط شورای نگهبان مورد تأیید قرار گرفت و هیئت دولت مقررات زیادی را برای اجرای این قانون تصویب کرده است.

او افزود: دولت بعد از تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها اقدامات زیادی را برای جمع‌آوری اطلاعات خانوارها، صنایع و کشاورزان انجام داد و سازمان هدفمندی یارانه‌ها را در دی سال ۸۹ تأسیس کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: از سال ۸۹ تا پایان سال ۹۶ که هیئت تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها این موضوع را بررسی کرده است، سؤالات و ابهامات زیادی را داشته است.

او گفت: طی سال ۹۰ تا ۹۶ بررسی استفاده مردم از حامل‌های انرژی نشان می‌دهد افزایش قیمت‌ها تأثیری بر کاهش مصرف نداشته است.

شاهرودی گفت: مصرف بنزین در سال ۹۰، ۵۵ ملیون لیتر در روز بوده است این در حالی است که در سال ۹۶ این مصرف به ۸۰ میلیون در روز رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار