به همت اپراتور همراه اول انجام شد؛

اتصال روستا‌های خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

در آیین بهره‌برداری از پروژه ارتباطی همراه اول، بیش از ۷۰ روستای استان خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی، امروز طی ارتباطی تصویری به صورت همزمان با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه ارتباطی (همراه اول) خراسان جنوبی در روستای سیدان شهرستان درمیان را افتتاح کرد. 

در این نشست ویدئو کنفرانسی، استاندار استان خراسان جنوبی گفت: با عنایت دولت و توجه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تلاش‌های شبانه‌روزی اداره کل ارتباطات و مخابرات استان، اقدامات بسیار خوبی در زمینه زیرساخت‌ها و ارتباطات استان کم برخوردار خراسان جنوبی صورت گرفته است. سال گذشته با حضور وزیر ارتباطات در روز ملی روستا و عشایر، برای نخستین بار ۱۰۰ روستا در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و تا پایان سال هزار مدرسه استان نیز به این شبکه متصل خواهند شد.

معتمدیان با بیان اینکه تا پایان سال بیش از ۶۰ خانوار زیر پوشش تلفن همراه قرار می‌گیرند، گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه بیش از ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند و به دنبالش تلفن خانگی تا پایان هفته دولت امسال به پوشش صد درصدی می‌رسد.

جهانگیری معاون اول رییس جمهوری نیز در ادامه این دیدار گفت: اقدامات شایسته‌ای در دولت دوازدهم در روستاها انجام شده است که یکی از مهمترین آنها رساندن اینترنت و پوشش تلفن همراه در مناطق روستایی بوده و کار بزرگی در روستاها انجام شد که همه مردم کشور به طور مساوی از امکانات برخوردار شوند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: از تلاش‌های استاندار خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان‌های مرزی، راهبردی و کمتر توسعه یافته نیز قدردانی می‌کنم و امید است اینترنت روستایی بر مردم مبارک باشد.

بر اساس این گزارش؛ ۷۶ روستای استان خراسان جنوبی امروز نیز به صورت همزمان از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با معاون اول رئیس جمهوری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

امروز در نشستی که با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و فعالان این حوزه به شکل مجازی برگزار شد، پوشش شبکه ملی اطلاعات برای ۱۵۷۸ روستا و همچنین اتصال ۶۳۲ روستا در کشور به شبکه تلفن همراه به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.