افسری: لیگ فوتبال ایران با بوندسلیگا قابل مقایسه نیست/ چگونه در ۳ هفته بازیکن را به مرز آمادگی برسانیم؟

مدیر تیم فوتبال گل گهر سیرجان گفت: هیچ چیزی در لیگ فوتبال ایران به آلمان شباهت ندارد و نباید به برگزاری مسابقات اصرار کنیم.

حیدر افسری مدیر تیم فوتبال گل گهر سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احتمال برگزاری رقابت‌های لیگ برتر از ۲۲ خرداد ماه اظهار داشت: ما با برگزاری همه مسابقات در ۴۰ روز مخالف هستیم. با این شرایط به هر شکلی که حساب کنیم برگزاری مسابقات منطقی به نظر نمی‌آید. کشور ما از نظر امکاناتی، جغرافیایی و حتی از نظر فواصل مسافتی  شهر‌ها با کشور آلمان قابل مقایسه نیست. بازیکنان ما هم حتی مانند بازیکنان شاغل در بوندسلیگای آلمان نیستند که بخواهیم با این شرایط فشرده آن‌ها را  به  بازی‌ها برسانیم.

حداقل ۶ هفته زمان ریکاوری برای بازیکنان لازم است

او ادامه داد: حداقل ۶ هفته زمان ریکاوری برای بازیکنانی که تمرین نداشته اند لازم خواهد بود. چطور ممکن است طی ۳ هفته بازیکن را آماده کنیم تا به بازی‌ها برسد؟ تمام این قضایا به ضرر بازیکنان ما در این ۹ هفته تمام می‌شود. در این شرایط مصدوم هم زیاد خواهیم داد. وقتی یک بازیکن رباط صلیبی پاره کند دیگر آینده نامعلومی از نظر فوتبالی خواهد داشت و قطعا با این شرایط این اتفاق برای بازیکنان همه تیم‌ها می‌افتد.

چگونه در ۳ هفته بازیکن را به مرز آمادگی برسانیم؟

افسری با بیان اینکه شرایط برای تمرینات تیم‌ها با وجود ویروس کرونا فراهم نیست، اظهار داشت: من اصرار مسئولان برای برگزاری مسابقات را نمی‌فهمم. اگر قرار بود بازی‌ها برگزار شود، بهتر بود از یک ماه زودتر این تصمیم اتخاذ می‌شد. در این ۳ هفته نمی‌توان بازیکن را آماده مسابقات کرد. از طرف سازمان لیگ هم تضمینی هم بابت جان بازیکنان داده نمی‌شود و توپ را در زمین باشگاه‌ها انداخته اند.

اردوی‌های تمرینی خود عامل انتقال ویروس کرونا است

مدیر تیم فوتبال گل گهر در پایان تصریح کرد: هیچ تضمینی به بدتر نشدن اوضاع وجود ندارد و همچنان آمار مبتلایان به ویروس کرونا میل صعودی دارد. از طرفی ما  نمی‌توانیم هر روز از بازیکنان تست کرونا بگیریم. نهایتا یک تب سنج قابل استفاده است که آن هم خطا دارد. با این شرایط بازیکنان را نمی‌توان هر روز چک کرد و حتی اگر بخواهیم بازیکنان را به شرایط ایده آل بدنی برسانیم در قالب یک اردوی تمرینی باید در یک مکانی  متمرکز شوند که خود بر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا می‌افزاید.


بیشتر بخوانید: جلالی: پرسپولیس با این شرایط قهرمان لیگ خواهد بود/ علی کریمی از رونالدینیو بهتر است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار