مدیرعامل موسسه خانه کتاب به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

فروش بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب در طرح بهارانه کتاب ۹۹

حسینی پور گفت: از ۲۰ اردیبهشت ماه تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب در طرح بهارانه خرید و فروش شده است.

نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص طرح بهارانه کتاب ۹۹ گفت: امسال استقبال کتابفروشی‌ها از طرح بهارانه کتاب خوب بود؛ بیش از ۷۰۰ کتابفروشی فعال در طرح بهارانه کتاب شرکت کردند. از ۲۰ اردیبهشت هم که طرح آغاز شده است، تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب به مبلغ بیش از ۸ میلیارد تومان در طرح بهارانه کتاب خرید و فروش شد. این مسئله نشان از استقبال مردم و کتابفروشان از طرح بهارانه کتاب دارد.

او افزود: طرح بهارانه کتاب فرصت خوبی بود تا نگاه مردم را به کتابفروشی‌ها و کتاب جلب کنیم. کتاب همچنان تمدن ساز است و می‌تواند انیس تنهایی ما باشد. به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد دادیم که با توجه به شرایط کرونایی کشور و برگزار نشدن نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تاکنون، در چهار فصل سال یک طرح برای حمایت از کتابفروشی‌ها داشته باشیم. البته تاکنون هیچ تصمیمی درباره برگزاری یا لغو نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گرفته نشده است.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب ادامه داد: با توحه به شیوع بیماری کرونا در کشور و هماهنگی با ستاد مقابله با بیماری کرونا، در خصوص اجرای طرح‌های حمایتی از کتابفروشی‌ها در چهار فصل تصمیم‌گیری می‌شود. امیدواریم بتوانیم با همراهی معاونت فرهنگی ارشاد و کتابفروشی‌ها به این مهم جامه عمل بپوشانیم.

حسینی‌پور بیان کرد: در صورتی که شرایط برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در کشور به وجود بیاید و بتوانیم این نمایشگاه را برگزار کنیم، تصمیم گیری درباره برگزاری طرح‌های حمایتی از کتابفروشی‌ها در چهار فصل سال متفاوت خواهد بود و باتوجه به شرایط تصمیم لازم در این خصوص اتخاد خواهد شد.

گفتنی است با توجه به گزارش‌های ارائه شده از سوی موسسه خانه کتاب به عنوان مجری طرح از میزان استقبال مخاطبان و مطالبات کتابفروشان و همچنین نظر به دغدغه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سیاست‌های حمایت از کتاب‌فروشان و چرخه نشر با همراهی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار کتابفروشی‌های عضو در طرح "بهارانه کتاب۹۹" در سراسر کشور ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار