نشست ستاد امتحانات استان کردستان برگزار شد

نشست ستاد امتحانات استان به منظور هماهنگی و تمهید مقدمات برگزاری امتحانات نوبت خرداد ماه ۹۹ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، در آستانه امتحانات نوبت خرداد ماه ۹۹ دانش آموزان، نشست ستاد امتحانات استان به منظور هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری امتحانات نهایی، تعیین حوزه‌های اجرا و تصحیح و هم چنین نظارت بر فرآیند برگزاری امتحانات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تشکیل شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست با اشاره به حساسیت و ضرورت دقت در برگزاری امتحانات دانش آموزان گفت: با توجه شرایط حاکم، امتحانات خرداد ماه دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری و امتحانات سایر پایه‌ها به صورت غیر حضوری می‌باشد.

وی با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری آزمون‌های حضوری دانش آموزان گفت: کلیه عوامل حوزه‌های اجرا و تصحیح در زمان برگزاری امتحانات باید از وسایل بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش و ... استفاده کنند.

رشید قربانی رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی در خصوص آماده سازی حوزه‌های برگزاری آزمون را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: حوزه‌های آزمون باید برای هر بار برگزاری آزمون به صورت مستمر ضد عفونی، گند زدایی و نظافت شود.

طالب رستمی رییس اداره سنجش آموزش و پرورش کردستان نیز در ادامه این نشست حفظ سلامت امتحانات با رعایت شیوه نامه و دستورالعمل‌های ابلاغی و حفظ سلامت دانش آموزان و عوامل اجرایی آزمون را دو رویکرد اصلی حوزه سنجش در برگزاری آزمون‌های خرداد ماه اعلام کرد.

او با اشاره به نقش مهم امتحانات در فرآیند یادگیری دانش آموزان، یکی از وظایف ستاد امتحانات استان را ایجاد رویه یکسان جهت اجرای عدالت آموزشی و برگزاری سالم امتحانات در سطح استان بر شمرد و از تمهید مقدمات لازم برای برگزاری آزمون‌ها خبر داد.

رستمی ضمن تشریح اقدامات انجام شده به منظور هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری امتحانات، از ارسال برنامه امتحانات و جداول بارم بندی جدید نمرات و بخشنامه‌های وزارتی به واحد‌های اداری و آموزشی استان خبر داد و گفت: کلیه اقدامات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

گفتنی است در این نشست پیرامون شیوه نامه برگزاری امتحانات داخلی، تغییرات در حوزه‌های آزمونی، چیدمان صندلی ها، نظارت بر برگزاری امتحانات نهایی و حوزه‌های تصحیح اوراق بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.