رکوردزنی قربانیان کرونا در تگزاس آمریکا ۲ هفته پس از بازگشایی

تنها ۲ هفته پس از بازگشایی کسب‌وکار‌ها در ایالت تگزاس، قربانیان ناشی از ویروس کرونا در این ایالت رکورد زد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، همزمان با بازگشایی اقتصادی در ایالت تگزاس، این نقطه از آمریکا بیشترین شمار قربانیان روزانه ویروس کرونا از زمان همه‌گیری تاکنون را ثبت کرده است.

به گفته فرماندار این ایالت، ۵۸ مورد مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در روز پنجشنبه در این کشور ثبت شده، که از زمان همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون بی‌سابقه گزارش شده است.

بر اساس گزارش‌های اعلام شده در تگزاس، طی سه روز گذشته ۱۱۶ مبتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند که  در یک بازه سه روزه در ایالت تگزاس، رکورد محسوب می‌شود.

تعداد پرشمار تلفات در حالی صورت می‌گیرد که دستورالعمل قرنطینه خانگی در تاریخ ۳۰ آوریل به پایان رسید و علی‌رغم نگرانی‌ها متعدد تمدید نشد. فروشگاه‌های خرده فروشی، رستوران‌ها و سالن‌ها فعالیت خود را از آن تاریخ از سر گرفتند.

یکی از مقامات ایالت تگزاس در واکنش به انتقادات مطرح شده در رسانه‌ها به خاطر بازگشایی مجدد کسب‌وکار در تگزاس، خطاب به رسانه‌های محلی گفت: «آنچه ما به آن نگاه می‌کنیم داده‌های واقعی در مورد کرونا است. واقعیت این است که میزان شیوع ویروس کرونا در ایالت تگزاس در حال کاهش است. به عنوان مثال بستری‌ها در بیمارستان، در روز شنبه ۲۸ نفر نسبت به روز گذشته کاهش یافته است».

علی‌رغم مخالفت‌های متعدد در رابطه با بازگشایی کسب‌وکار در آمریکا، ترامپ شدیدا به بازگشایی اقتصادی اصرار دارد. با توجه به انتخابات پیش‌رو ریاست جمهوری در آمریکا، جمهوری‌خواهان بیم آن را دارند که تعطیلی اقتصادی موجب رکورد بیشتر و کاهش محبوبیت ترامپ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار