۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شود.

علی حسین احدی عالی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه سال گذشته با اجرای طرح آبیاری تحت فشار در ۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان اردبیل شاهد پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی این طرح بودیم گفت: در سال ۹۸ اردبیل از رتبه ۲۹ کشوری به رتبه ۶ کشوری ارتقا جایگاه پیدا کرد.

او بیان کرد: استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار باعث شده میزان هدر رفت آب از محل خروجی آب از چاه‌ها تا سر مزرعه و همچنین در خود داخل مزرعه به میزان ۷۰ درصد کاهش پیدا کند و میزان آبیاری، ساعت‌های آبیاری و هزینه‌های کارگری در مزارع و در کنار همه این‌ها سهولت آبیاری نسبت به گذشته کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل اظهار کرد: کشاورزان می‌توانند برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و کم فشار به مراکز جهاد کشاورزی حوزه روستای خود مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم تقاضا نامه و سایر مدارک مورد نیاز برای تکمیل پرونده اقدام کنند.

احدی عالی افزود: استقبال کشاورزان از این طرح و استفاده از آن در اراضی کشاورزی منجر به بهره‌برداری صحیح از منابع آبی و تاثیر مستقیم در افزایش تولیدات کشاورزی و تحقق اهداف اصلی تجهیز اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری می‌شود.

او افزود: طرح‌های آبیاری تحت فشار در اراضی خرد کشاورزی و در سطح پروژه‌های ملی و عمومی در حال اجرا بوده و در این زمینه محدودیت اعتباری وجود ندارد و بایستی اراضی مستعد شناسایی و مطالعه شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.