استاندار آذربایجان شرقی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

اتمام بازسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی زلزله زده تا اوایل شهریور

پورمحمدی گفت: مراحل بازسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی زلزله زده استان آذربایجان شرقی، تا اوایل شهریور امسال به اتمام می‌رسد.

در حال تکمیل/محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله زده پس از یک سال، گفت: یکی از موضوعات مهم در بخش ساماندهی مناظق زلزله زده، تکمیل واحد‌های مسکونی و تحویل آنها به شهروندان استان آذربایجان شرقی بود که تقریبا بخش عمده‌ای از این واحد‌ها بازسازی شده‌اند.

او ادامه داد: حدود ۳۰۰ واحد مسکونی هم در مرحله تکمیل نوسازی هستند، اما بیماری کرونا موجب عقب ماندگی اتمام این واحد‌ها شد؛ اما اواخر تیرماه نوسازی به پایان می‌رسد.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: تعدادی از مساکن زلزله زده در مناطق شهری در لیست بازسازی یا نوسازی قرار نگرفته بودند، اما در حال حاضر برای اضافه کردن آن‌ها به لیست زلزله زدگان باید به دولت اصلاحیه‌ای را ابلاغ کنیم.

پورمحمدی یادآور شد: اوایل شهریورماه بازسازی و نوسازی تمام واحد‌های مسکونی مناطق زلزله زده به اتمام می‌رسد و برای بودجه هم تا به امروز مشکلی نداشته‌ایم.

او تاکید کرد: دولت در همان ابتدای حادثه، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به استان آذربایجان شرقی اختصاص داد و بنیاد مسکن هم متناسب با نیاز استان ما آن را برای ساماندهی هزینه می‌کند؛ خوشبختانه از لحاظ بودجه مشکل خاصی نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار