توفان توییتری به مناسبت نکبت فلسطین

جریان اطلاح طلب دموکراتیک از راه اندازی توفانی توییتری در سالگرد نکبت فلسطین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الغد، جریان اصلاح طلب دموکراتیک فلسطین به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد روز نکبت، کمپینی توییتری با هشتگ «#العودة طریقنا» (بازگشت مسیر ماست) به راه انداختند تا بر ادامه حقوق ملت فلسطین در برابر پروژه‌هایی که به دنبال فراموشی و نادیده گرفتن مسأله فلسطین هستند و در مقدمه آن «معامله قرن»، به مقابله بپردازند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاسخ به این کمپین که از سوی جریان اصلاح طلب دموکراتیک فلسطین به راه افتاده، تصاویر و ویدئو‌هایی را منتشر کردند تا بر حق فلسطینی‌ها بر بازگشت به سرزمین شان که در سال ۱۹۴۸ مجبور به ترک آن شدند، تأکید کنند.
ایاد الدریملی، دبیر شورای اطلاع رسانی جنبش فتح گفت: این کمپین سایبری با هدف تقویت احساسات نسبت به فلسطین و به منظور فعال کردن نقش مردم در پایبندی به حقوق و در رأس آن حق بازگشت و نیز احیای حافظه تاریخی ملت فلسطین ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود: شرایط کنونی در چارچوب کرونا و لزوم در خانه ماندن و متوقف شدن فعالیت‌های مردمی همیشگی سبب شد جریان اصلاح طلب دموکراتیک در جنبش فتح به بازگرداندن شکل‌های جدیدی از فعالیت‌ها روی بیاورد و به همین منظور تلاش کند تا مردم را بسوی کمپینی از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی سوق دهد.

الدریملی همچنین گفت: هفتاد و دومین سالروز نکبت فلسطین در سایه پیچیدگی‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی که نیرو‌های شر بر ملت ما در طول دهه‌ها روا داشتند همزمان شده که وخامتی شدید را در مسأله فلسطین و هویت فلسطین شکل داده است.

روز نکبت، نامی است که به سالگرد بیرون رانده شدن صد‌ها هزار فلسطینی و تأسیس رژیم صهیونیستی اطلاق می‌شود. این روز مطابق با ۱۵ مه است که یک روز پس از تأسیس رژیم صهیونیستی می‌باشد. گفتنی است منشور برپایی رژیم صهیونیستی و تأسیس این رژیم در تاریخ ۱۴ مه ۱۹۴۸ و همزمان با پایان قیمومیت انگلیس بر فلسطین به امضا رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
احسنت ودروددددد
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۲:۳۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ننگ بر رژیم صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۳۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
نکبتهای نکبتی صهیونیستی غاصب و عربهای خائن به مردم بومی فلسطین فلسطین رو رها کنید قبل از آنی که با امشی حشرکش تمامتون رو امشی کنند مسلمین امت واحده رسول الله ص .
آخرین اخبار