وزارت علوم در هفته ای که گذشت؛

از احتمال آغاز ترم تحصیلی جدید از بهمن تا شیوه برگزاری امتحانات پایان ترم در ۹ دانشگاه

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با اخباری همچون شیوه برگزاری امتحانات پایان ترم در ۹ دانشگاه و غیرحضوری شدن آزمون‌های پیام نور سپری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم در هفته ای که گذشت با اخباری متعددی همچون «۹۰ درصد اینترنت دانشگاه‌ها رایگان شد»، «شیوه برگزاری امتحانات پایان ترم در ۹ دانشگاه تهران»، «احتمال آغاز ترم تحصیلی جدید از بهمن ماه» ، «آزمون‌های پایان نیمسال جاری پیام نور غیرحضوری شد»، «حذفیات کنکور سراسری ۹۹ اعلام شد» و «زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری سال ۹۹» همراه بود که در ادامه می خوانید.

۹۰ درصد اینترنت دانشگاه‌ها رایگان شد

رئیس کارگروه سیاست گذاری و نظرات تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم گفت: براساس نامه ارسالی وزارت ارتباطات از هفته گذشته ۹۰ درصد اینترنت دانشگاه‌ها رایگان شده است.

رئیس کارگروه سیاست گذاری و نظرات تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم گفت: حدود ۳۳ درصد از‌ کل ای پی ‌های دانشگاه‌ها (۵۰ آی پی) تا در ۵ روز اول فروردین به وزارت ارتباطات ارسال شد و اینترنت آن‌ها در همان زمان رایگان شد. لیست حدود ۶۷ درصد دیگر که شامل حدود ۹۹۰ آی. پی از دانشگاه‌های باقی مانده بود هم تا ۱۰  اردیبهشت به وزارت ارتباطات ارسال شد و مسئولان این وزارتخانه هفته گذشته به ما اعلام کردند که اینترنت ۹۰ درصد دانشگاه‌ها به طور کامل رایگان شده است.  

شرایط شرکت فرهنگیان رسمی یا پیمانی در آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۹

فرهنگیان رسمی و یا پیمانی در صورت علاقمند بودن بودن به شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۹ باید دارای شرایط و ضوابطی باشند.

مهلت ثبت نام وام دانشجویی ویژه دکتری تمدید شد

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ثبت نام وام ویژه دکتری تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

منیری تصریح کرد: در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ اعتباراتی را برای دانشجویان تخصیص داده بودیم که در جهت حمایت بیشتر از دانشجویان و اینکه تعداد بیشتری از دانشجویان بتوانند از وام استفاده کنند ۱۰۰ درصد اعتبار وام شهریه و ۵۰ درصد اعتبار وام تحصیلی را افزایش دادیم.

احتمال آغاز ترم تحصیلی جدید از بهمن ماه

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: با توجه به اینکه ممکن است سازمان سنجش نتایج کنکور را دیرتر از سال‌های قبل اعلام کند احتمال دارد ترم تحصیلی جدید را از بهمن ماه آغاز کنیم.

کلباسی گفت: در صورتی که سازمان سنجش تا اوایل و یا پایان مهر نتایج کنکور را اعلام کند تا زمانی که بخواهیم فرآیند ثبت نام را شروع کنیم قطعا مهر را از دست می‌دهیم. ممکن است تراکم فارغ التحصیلان سال‌های قبل را نیز داشته باشیم که به دلیل شیوع کرونا فارغ التحصیل نشده‌اند و با مشکل خوابگاه هم مواجه خواهیم بود. در این صورت احتمال شروع ترم تحصیلی در بهمن ماه وجود دارد. اما هنوز به هیچ قطعیتی نرسیده ایم، نمی‌توانیم بگویم شروع کلاس‌ها اول مهر است یا بهمن ماه و باید ببینیم شرایط به چه نحوی پیش می‌رود.

آزمون‌های پایان نیمسال جاری پیام نور غیرحضوری شد

رئیس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه این اولین بار است که آزمونهای پایان نیمسال این دانشگاه از حالت متمرکز و سراسری خارج می شود، اظهار کرد: از آنجا که نمی‌دانیم تا زمان برگزاری امتحانات چه تعداد از استانها در وضعیت سفید خواهند بود، امتحانات پایان نیمسال جاری به صورت غیرمتمرکز و غیرحضوری با محوریت مراکز دانشگاه پیام نور در سراسر کشور و استادان دروس برگزار می شود.

آغاز مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری از ۲۸ اردیبهشت

سخنگوی سازمان سنجش گفت: مهلت مجدد ثبت‌نام کنکور سراسری ۹۹ از ۲۸ اردیبهشت آغاز می‌شود.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: اطلاعات ثبت نامی متقاضیان از روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت تا روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۹ در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار می‌گیرد. این داوطلبان می‌توانند در مهلت تعیین شده نسبت به مشاهده و کنترل مجدد اطلاعات ثبت نامی خود اقدام و در صورت تمایل اطلاعات خود را ویرایش کنند.

شیوه برگزاری امتحانات پایان ترم در ۹ دانشگاه تهران

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم تغییراتی کرده و هر دانشگاهی درصدد است که با استفاده از برخی روش‌ها امتحانات پایان ترم را برگزار کند.

مهلت مجدد ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ آغاز شد

سخنگوی سازمان سنجش از آغاز ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۹ از امروز (سه شنبه، ۲۳ اردیبهشت) خبر داد.

زرین آمیزی ادامه داد: اطلاعات ثبت‌نامی آنها از امروز سه‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت تا شنبه ۲۷ اردیبهشت در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفته است. این داوطلبان، می‌توانند در مهلت تعیین شده نسبت به مشاهده و کنترل مجدد اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام و در صورت تمایل اطلاعات خود را ویرایش کنند.

زمان و جزئیات نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم پیام نور اعلام شد

دستورالعمل اجرایی ارزشیابی‌های پایان نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ دانشگاه پیام نور اعلام شد. براساس تقویم آموزشی دانشگاه پیام نور امتحانات این دانشگاه از روز ۱۸ خرداد آغاز شده و تا ۱۰ تیر ادامه خواهد داشت.

مزایا و معایب آموزش مجازی در دانشگاه‌ها/ جامعه دانشگاهی آمادگی پذیرش آموزش مجازی را دارد؟

یک مدرس دانشگاه مزایا، معایب و آخرین وضعیت آمادگی جامعه دانشگاهی برای آموزش مجازی را تشریح کرد.

حذفیات کنکور سراسری ۹۹ اعلام شد + جدول

سخنگوی سازمان سنجش فهرست حذفیات ۲۰ درصدی منابع درسی پایه دوازدهم برای کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد.

بازگشایی خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبایی در صورت حضوری شدن امتحانات

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به روند بازگشایی خوابگاه‌ها در صورت حضوری بودن امتحانات، اظهار کرد: از آن جایی که ما تحت نظرات و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، اگر مجوز بازگشایی خوابگاه‌ها به دانشگاه‌ها برای برگزاری امتحانات حضوری داده شود با رعایت اصول بهداشتی اقدام به بازگشایی خوابگاه خواهیم کرد.

آزمون جامع دکتری پیام نور بدون نیاز به تاییدیه آزمون زبان

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از امکان شرکت در آزمون جامع دوره دکتری بدون تاییدیه موفقیت در آزمون زبان خارجی در این دانشگاه خبر داد.

دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی با تلفن همراه آزمون می‌دهند

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به جامع بودن سیستم آموزشی دانشگاه، افزود: اکنون در بخش امتحانات و آزمون سازی مشغول به کار هستیم و امکان برگزاری ۱۳ نوع آزمون و انواع و اقسام فایل ها بدون هیچ محدودیتی را با این سیستم داریم. استفاده از این سیستم بسیار ساده، روان، پویا و جوابگوی نیاز دانشجویان و استادان است و روی تلفن همراه به راحتی پاسخ می دهد.

روشی متفاوت برای کاهش تقلب در امتحانات مجازی دانشگاه الزهرا (س)

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) درباره راهکار این دانشگاه برای جلوگیری از تقلب در هنگام برگزاری امتحانات مجازی توضیحاتی را ارائه کرد.

او با اشاره به آموزش‌های ارائه شده به اساتید برای برگزاری امتحانات پایان ترم، افزود: یکی از شیوه‌های آزمون به صورت تستی با زمان‌های کوتاه است و سوالاتی که پیش از این توسط اساتید طراحی شده است به صورت اختیاری در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد؛ برای مثال ۵۰ سوال توسط استاد طراحی شده و به صورت تصادفی ۲۰ سوال در اختیار دانشجویانی که پشت سیستم نشسته اند قرار می‌گیرد و به این صورت سوالات دو دانشجو هم شکل در نمی‌آید که با این روش امکان تقلب از دانشجویان گرفته می‌شود.

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری سال ۹۹

در این گزارش به بیان جزئیات و زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری سال ۹۹ می‌پردازیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.