استاندار لرستان :

ضرورت توسعه فضا‌های تخصصی فرهنگی و هنری استان

استاندار لرستان، در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، توسعه فضا‌های تخصصی فرهنگی و هنری استان و به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه تمام این حوزه را از ضرورت‌های امروز استان دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، استاندار لرستان، در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، توسعه فضا‌های تخصصی فرهنگی و هنری استان و به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه تمام این حوزه را از ضرورت‌های امروز استان دانست.
احمدحسین فتایی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ، گفت: در حال حاضر مهمترین نیاز جامعه فرهنگ، هنر و قرآنی استان، توسعه فضا‌های تخصصی این حوزه است که سال‌ها مغفول مانده و در نزدیک به یکسال گذشته، در اولویت برنامه‌های ما قرار داشته است.

او  تصریح کرد: در حال حاضر تالار مرکزی و هنرستان هنر‌های زیبای خرم‌آباد، سالن‌های آمفی تئاترمجتمع‌های دورود، ازنا و سلسله، مجتمع فرهنگی هنری چگنی و ساختمان کتابخانه‌ی درجه یک الیگودرز و کتابخانه شهرستان سلسله مهمترین پروژه‌های عمرانی پیش روی ما هستند و انتظار داریم مدیریت ارشد استان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مسیر حل مشکلات اعتباری این پروژه‌ها حمایت ویژه‌ی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بعمل آورند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، افزود: تعمیر و تجهیز تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد مراحل پایانی خود را طی می‌کند و انشاالله تا در خرداد ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

فتایی اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی نیز در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا از فضای حقیقی به مجازی منتقل شده و توانسته ایم در این زمینه نیز جشنواره‌های متعددی را در سطح استان به اجرا در آوریم.

در ادامه این دیدار استاندار لرستان با اشاره به لزوم توسعه فضا‌های تخصصی فرهنگی و هنری در استان، گفت: این موضوع از الزامات و ضرورت‌های امروز استان است که مورد حمایت ما خواهد بود و تمام توان خود را برای به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه تمام این حوزه به کار خواهیم گرفت.

سید موسی خادمی در پایان تاکید کرد: برنامه‌ها و جشنواره‌های شاخصی همچون نمایشگاه کتاب، جشنواره موسیقی اقوام لر و اینگونه برنامه‌ها نیز از حمایت‌های مجموعه مدیریت استان بهره‌مند خواهند بود که زمینه‌های توسعه فرهنگی استان را فراهم می‌آورند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.