مبارزه با ملخ صحرایی در ۲۰ هزار هکتار از اراضی فارس

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ۲۰ هزار هکتار از مراتع از اراضی استان تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدمهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از اوایل بهمن ۹۸ تا پایان ۲۱ اردیبهشت ۹۹ مجموعا در ۲۰ هزار و ۵۹۰ هکتار از اراضی این استان عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی انجام شده است.

او افزود: مبارزه با پوره و ملخ های بالداردر هفته جاری با ۱۲ اکیپ سمپاشی در شهرستان های مهر ، لامرد و فراشبند ادامه داشته است.

قاسمی ادامه داد: از ابتدای هجوم ملخ صحرایی به این استان (اوایل بهمن ۹۸) تاکنون در چهار صد و ۱۲ هزار هکتار از اراضی فارس کار ردیابی و پایش ملخ صحرایی انجام شده که با توجه به بالدار شدن ملخ‌ها کار پایش در اراضی بیشتر و گسترده تری در حال انجام است.

او اضافه کرد: کار مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان های مُهر، لامرد، قیروکارزین، خنج ، لارستان، فراشبند، گراش،کازرون، فیروزآباد و ممسنی انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی این استان در صورت مشاهده دسته های ملخ سریعا موضوع را با تماس به سامانه تلفنی ۱۵۰۴ اطلاع دهند،ضمنا مراجعات حضوری و تلفنی به ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌های فارس نیز پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار