چگونه می توان در شب قدر ره صد ساله را یک شبه طی کرد؟

شب قدر در طول سال شبی استثنایی و فرصتی بی‌نظیر برای همگان است که می توان با اصولی از منظر آیات و روایات، ره صد ساله را یک شبه طی کرد.

اسد الله اسدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: بر اساس روایات اسلامی شب ۱۹ رمضان مصادف است با اولین شب قدر در ماه رمضان، شبی با فضیلت که برای ارتباط عبد با معبود است. 

 اسدی بیان کرد: شب قدر به روی همه  بندگان باز است و هیچ آداب و تشریفاتی جز اخلاص و امید ندارد. هر انسانی در هر شرایطی می تواند خودش را به خدا نزدیک کند و از اقیانوس رحمت الهی در شب قدر بهره مند شود.

پله پله تا خدا در شب های قدر

 تفکر و تعمق در اعمال

برخلاف تفکر عامه که براین باورند باید حتما از سر شب تا صبح چشم بصری باز باشد ، آنچه از متون و احادیث بر می آید درک لیله القدر تنها به بیداری جسمی نیست بلکه مهم تر از بیداری جسمی بیداری فکری است کسب معرفت و شناخت و انقلاب درونی است

بیندیشیم چقدر از عمرمان راصرف کرده ایم و در ازای آن چه بدست آوردیم و برنامه ریزی کنیم برای آینده ای پر بار همراه با کسب معرفت، که اگر اینگونه باشد لیله القدر را درک کرده است.

مهم ترین اقدام در شب قدر فکر کردن ، تفکر و تعمق است.عبادتی مقبول است که بر  محور درک فلسفه عبادت باشد در روایات آمده است یک ساعت عبادت بهتر است از هفتاد سال عبادت.

  احیا کنید

دومین عملی که در شب قدر سفارش شده است احیا است.  احیا نباید از روی اکراه و اجبار باشد بلکه باید با عشق و علاقه و شوق صورت گیردتا زمانی عبادت را ادامه دهید که لذت آفرین و تعالی بخش روح است .حتی اگر احساس خستگی کردید بخوابید خواب مومن هم عبادت است.

احیا فقط بیداری فیزیکی نیست باید روح و فکر شما جرقه بیداری بخورد و از غفلت بیدار شود.

 تنوع در عبادات داشته باشید

انسان طبیعتا طالب تنوع است البته تنوعی حلال و مشروع .باید در شب قدر تنوع عبادت داشته باشید از سبد کامل عبادی بهره مند شوید بخشی از شب قدر به ذکر و راز و نیاز و مناجات و بخش دیگر آن روابط اجتماعی و صله رحم حتی با یک تلفن، اصلاح ذات البین ، عیادت بیمار ، و  دستگیری و انفاق از خانواده های نیازمند است.

 حق الناس را از خود دور کنیم

تنها حقوق مالی مد نظر نیست مهمتر از حق مالی، حق آبرو و حیثیت است حق الناس مهمتر از حق الهی است در شب قدر شهامت داشته باشید و حلالیت طلب کنید.

چگونه در شب قدر مقرب الهی شویم؟/ بهترین عمل مستحبی در شب قدر چیست؟/////شب قدر اول

 

 تصمیم خود را بگیرید

در شب قدر تصمیم خود را بگیرید که تمامی شئون زندگی، رنگ و بوی خدایی بگیرد و رضای خدا را در زندگی فردی و اجتماعی بر دیگران ترجیح دهیم.

 مطالعه سیره عملی امام علی(ع)

 مطالعه سیره عملی امیر المومنین (ع) و الگو پذیری از سیره ی آن حضرت است، نداشتن الگو در عصر ما، موجب کج رفتاری جوانان می شود یکی از اسرارهای  شب قدر مصادف شدن شهادت مولای متقیان امام علی (ع) با این شب هاست.باید علی را شناخت که بتوانید لیله القدر را درک کنید.

شناخت سیره   عملی آن حضرت مانند خدمت به خلق، هدایت در مسیر صراط المستقیم ، مظهر عدل الهی اینکه بتوانیم در جهت حرکت امیر المومنین واقع شویم مهم است.

اگر به این توصیه ها عمل شود مطمئنا مورد قرب خدا قرار می گیرید و شب قدر را درک کردید.

انتهای پیام//ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار