دبیرکل سازمان جهانی گردشگری:

جهانگردی ضربه بزرگی از بسته شدن مرز‌های کشور‌ها خورده است

پولولیکا شویلی گفت:سازمان جهانی گردشگری از دولت‌ها می‌خواهد در شرایطی که رفع محدودیت‌های سفر به نظر امن باشد، به موقع و مسئولانه برای رفع محدودیت‌ها تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تراول دیلی نیوز،سازمان جهانی گردشگری دریافته که ۸۳ درصد مقاصد گردشگری در اروپا اعلام کرده‌اند که مرزهایشان به صورت کامل به روی گردشگران بین‌المللی بسته است. این نسبت در آمریکا ۸۰ درصد، در آسیا و اقیانوس آرام ۷۰ درصد، در خاورمیانه ۶۲ درصد و در آفریقا ۵۷ درصد است.
ویروس کرونا تمام جهان را در معرض تعطیلی کامل قرار داد. تحقیقات جدید سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد که ۱۰۰ درصد مقاصد جهانی همچنان محدودیت‌های سفر را اعمال و اجرا می‌کنند و ۷۲ درصد آنها نیز مرز‌های خود را به صورت کامل به روی جهانگردی بین‌المللی بسته‌اند.

آژانس تخصصی جهانگردی سازمان ملل از زمان آغاز بحران شیوع ویروس کرونا تا به امروز خبر‌های مربوط به این بیماری را پیگیری کرده است و تحقیقات اخیر این آژانس نشان می‌دهد در حالی که بحث در مورد اقدامات اولیه احتمالی برای رفع محدودیت‌ها در حال انجام است، ۱۰۰ درصد مقاصد گردشگری در سراسر جهان محدودیت‌های سفر مربوط به شیوع ویروس کرونا را برای گردشگران بین‌المللی اعمال و اجرا می‌کنند.

براساس این تحقیقات ۱۵۶ کشور از میان ۲۱۷ مقصد گردشگری، مرز‌های خود را به صورت کامل روی گردشگران بین‌المللی بسته‌اند. تحقیقات جدید سازمان جهانی جهانگردی نشان می‌دهد که هیچ مقصدی تاکنون محدودیت‌های مسافرتی را برنداشته یا کاهش نداده است.

زوراب پولولیکا شویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت:جهانگردی ضربه بزرگی از بسته شدن مرز‌های کشور‌ها و قرنطینه خانگی مردم خورده است. سازمان جهانی گردشگری از دولت‌ها می‌خواهد در شرایطی که رفع محدودیت‌های سفر به نظر امن باشد، به موقع و مسئولانه برای رفع محدودیت‌ها تلاش کنند.

او تأکید کرد:جهانگردی به ویژه در کشور‌های در حال توسعه یک امر حیاتی برای میلیون‌ها نفر است. بازکردن در‌های جهان به روی جهانگردان باعث می‌شود فعالان عرصه گردشگری بتوانند نقش اساسی خود را در پیشبرد توسعه پایدار از سر بگیرند.

گفتنی است سازمان جهانی گردشگری با همکاری سازمان‌های بین‌المللی، دولت‌های ملی و بخش خصوصی درصدد حمایت از بهبودی مسئولانه و به موقع گردشگری است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار