غربالگری ۲۷هزارنفر توسط دانشجویان علوم پزشکی

دبیر پویش مبارزه با کرونا دانشکده علوم‌ پزشکی آبادان گفت: ۲۷ هزار نفر از شهروندان آبادان ، خرمشهر و شادگان توسط دانشجویان این دانشکده غربالگری سلامت شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،  جاسم صالحی دبیر پویش مبارزه با کرونا دانشکده علوم‌ پزشکی آبادان روز دوشنبه گفت: به همت گروه پویش مبارزه با کرونا دانشکده علوم پزشکی آبادان  ۲۷ هزار نفری از لحاظ علائم بیماری کرونا توسط دانشجویان مجمع عمومی کانون سلامت‌ معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان در سامانه سیب غربالگری شدند.

او ادامه داد: همچنین مشخصات این افراد از جمله شماره تماس، آدرس کامل و کد ملی صحیح که قبل از آن به صورت‌ سامان دهی نشده در سامانه ثبت شده بود، توسط دانشجویان دانشکده علوم پزشکی آبادان استخراج گردیده و برای ثبت به معاونت بهداشت ارسال شد.

دبیر پویش مبارزه با کرونا دانشکده علوم‌ پزشکی آبادان افزود: در مدت ۱۰ روز فعالیت غربالگری این دانشجویان گروه هدف از طریق مشاوره تلفن توصیه‌های لازم بهداشتی و ایمنی را دریافت کردند.

صالحی گفت: از بین افراد غربالگری شده توسط دانشجویان افراد با علائم مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته ارجاع که پس از معاینه توسط پزشک روند درمانی لازم برای آنها در نظر گرفته شد به طوری که بعضی از این افراد به مراکز درمانی ارجاع و بعضی از آن‌ها مشاوره‌ لازم را دریافت و در منزل استراحت می‌کنند.

او ادامه داد: تلاش‌ شبانه‌روزی دانشجویان برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا ادامه داشته و از مردم شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خواسته شده جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند و حد الامکان از حضور در اماکن عمومی اجتناب کنند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از  ۲۰۰ کشور سرایت کرده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.