دستگیری خبرنگار سعودی حامل ابزار جاسوسی در یمن

نیرو‌های دولت مستعفی یمن، خبرنگار شبکه سعودی «العربیه» را به علت در اختیار داشتن ابزار‌های جاسوسی بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یمن پرس، نیرو‌های دولت مستعفی یمن در «مأرب» یمن «محمد العرب» خبرنگار شبکه سعودی «العربیه» را به دلیل همراه داشتن ابزار‌های جاسوسی بازداشت کردند.

به گفته منابع محلی در استان مأرب، هنگام تفتیش محمد العرب در یک ایست بازرسی این ابزار‌های جاسوسی که وی زیر لباس خود پنهان کرده بود، کشف و ضبط شد.

تصاویر منتشر شده از وی در توئیتر نشان می‌دهد که سیم‌کارت‌ها و ابزار‌هایی همراه این خبرنگار کشف شده که هیچ ارتباطی به کار رسانه‌ای ندارد و وی هنگام عبور از ایست بازرسی در این باره به مأموران امنیتی اطلاع نداده است.

در پی اعلام این خبر، برخی کاربران توئیتری تاکید کردند که محمد العرب خبرنگار نیست بلکه جاسوس عربستان سعودی و امارات است که با پوشش خبرنگاری وارد کشور یمن شده.

در خبری دیگر از یمن، منابع یمنی از حمله گسترده نیرو‌های دولت مستعفی منصور هادی و حزب الإصلاح به شهر زنجبار مرکز استان أبین در جنوب یمن خبر دادند.

منبعی امنیتی اعلام کرد که نیرو‌های شورای انتقالی جنوب تحت پوشش امارات با نیرو‌های هادی که از مأرب وارد این منطقه شده‌اند، درگیر شده‌اند همچنین تجهیزات نظامی و نیرو‌های هادی در حال ورود به منطقه هستند و قصد دارند وارد درگیری نظامی با شورای انتقالی شده تا عدن را از آن‌ها پس بگیرند.

همچنین درگیری بین نیرو‌های شورای انتقالی و نیرو‌های حزب اصلاح وابسته به عربستان در اطراف شهر حدیبو و مرکز جزیره سقطری (مجمع‌الجزایری در جنوب یمن است که در غرب اقیانوس هند، در دهانه تنگه عدن و بین دو قاره آسیا و آفریقا قرار دارد) از سرگرفته شده است.

پس از اینکه شورای انتقالی جنوب یمن، اوایل اردیبهشت ماه در عدن اعلام خودمختاری کرد‎؛ اقدامی که در آن توافق ریاض که موجب هماهنگی مزدوران اماراتی و سعودی می‌شد نادیده گرفته شد موجب شد درگیری‌ها در جنوب یمن تشدید شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار