وجود ۱۷ متقاضی فرزند خواندگی به ازای هر کودک

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: به ازای هر کودک، ۱۷ متقاضی فرزند خواندگی وجود دارد.

وجود ۱۷ متقاضی فرزند خواندگی به ازای هر کودکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ زهره بختیاری معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با اشاره به رونمایی و آغاز به کار سامانه فرزند خواندگی از ۱۶ اردیبهشت ماه، بیان کرد: با اجرایی شدن این سامانه فرآیند ثبت درخواست، رسیدگی، ارجاع، معرفی کودک و پیگیری‌های متقاضیان به شکل الکترونیکی انجام می‌شود.

او ادامه داد: این سامانه در دفتر شبه خانواده بهزیستی بیش از یکسال در دست بررسی بوده و هم اکنون مورد استفاده قرار گرفته است.
بختیاری رعایت نوبت متقاضیان را هدف اصلی راه اندازی این سامانه خواند و افزود: همواره اداره کل بهزیستی در سراسر کشور با کثرت متقاضیان فرزندخواندگی و تعداد اندک کودکان واجد شرایط مواجه بوده است.

این مسئول اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از کودکانی که در مراکز شبانه نگهداری می‌شوند، شرایط فرزندخوانده شدن را به دلیل دارا بودن هویت و خانواده، را ندارند، از این رو به ازای هر کودک ۱۷ متقاضی وجود دارد.

بختیاری با تاکید براینکه وضعیت کودکانی که به خانواده‌های جدید سپرده شده‌اند به واسطه این سامانه به طور دقیق تا سن ۱۸ سالگی توسط بهزیستی رصد می‌شوند، بیان کرد: راهنمایی زوجین و ارجاء آن‌ها به مراکز معتبر مشاوره، تسریع در عملیات واگذاری کودک، ارائه آموزش و آگاهی‌های اولیه نسبت به موضوع به خانواده‌ها در صفحه شخصی آن‌ها از دیگر عملکرد سامانه فرزند خواندگی است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار